PDA

Vis full versjon : bytte pakning på takluke.



skarderud
02/06/13, 21:24
som tittelen sier, er det mye jobb? og dyre deler ev.t?
gjelder en 945 -96 modell.

mvh eirik

samaron
02/06/13, 22:41
Er det glassluke? Er det vanlig så er det ingen forseglingspakninger. Er drenering i hver av hjørnene som kan gå tett slik det lekker vann inn i bilen.

skarderud
04/06/13, 20:00
hei!

er glass ja, er det forskjell på glass og vanlig?

tenkte drenering jeg også, men må vel demontere taktrekk og mekanikk og slikt uansett?

samaron
04/06/13, 22:57
Glassluke mener jeg er litt annerledes, altså med forseglingspakning. Skal ikke si meg sikker da jeg aldri har hatt det... For på slike kan du skyve bort taket innsiden for å få frem glasset, noe du ikke kan på vanlige. Vanlig takluke så er det "takrenner" langs kanten på innsiden som blir synlige når du åpner. I hjørnene skal det være noen små hull som er dreneringen.

de_icer
08/06/13, 23:15
hvis problemet er at bilen lekker vann inn er det nok som samaron sier her tette dreneringer - i alle fall er det det første man prøver på. Jeg har per dags dato kun vært borti den ene feilen med luker (og jeg har sikkert hatt 10+ 700/900 med luke). Prøv å grave vekk det du kommer til fra oversiden, og sjekk dreneringenes tetthetsgrad ved å helle vann underveis. fremre slanger går via a-stolper og ned i fremkant av kanal, bakre går via c-stolper og ned i bakkant av kanal. Renner det dårlig, prøv med trykkluft før du demonterer noe, slangene er tykke og sitter godt fast, så de tåler å bli blåst gjennom (mine har i allefall tålt det til nå).

de_icer
08/06/13, 23:16
glassluke og alu-luke har samme løsning på drenering

skarderud
10/06/13, 20:52
takk gutter!

høres litt lettere ut med trykkluft enn med demontering, ja:)

boman
13/06/13, 19:28
Skal pakninga rundt glassluka være tett? min ser veldig morken ut, så tipper det renner like mye vann igjennom den som om den ikke hadde vært der.. Ikke at jeg har noe trøbbel med lekkasje men er jo greit å være føre var