PDA

Vis full versjon : har jeg polenfilter? V70 XC 99mod



kompi
02/06/13, 16:54
hei,

lurer på om jeg har polenfilter på min V70 XC 99mod.
hvis jeg har, hvor sitter det?

MvH kompi

hgnubel
02/06/13, 18:35
Det sitter under det plastdekselet under vindusviskerene, helt ute på passasjersiden. Du må åpne panseret og løsne to-tre torx-skruer for å løfte det såpass at du får sett innunder. Ser du bare en åpent hull så har du ikke pollenfilter.

kompi
16/07/13, 14:11
hvis jeg ikke har pollenfilter, er det da lurt å sette inn pollenfilter?
hva gjør det?
fordeler/ulemper?

850GLTsilver
16/07/13, 14:22
Fordeler: Ren deilig luft inn i kupeen, mindre dritt på varmeapparatregister og AC.
Ulemper: Ingen egentlig. Kan beghrense luftstrømmen noe i varmeapparatet, og ved ECC. så bør man få korrigert pådraget på AUTO på vifta.

kompi
16/07/13, 14:43
har noen prisen på en sånn "ombygging"? er det ikke bare pollenfilter å boksen som filteret ligger i?

850GLTsilver
16/07/13, 15:18
har noen prisen på en sånn "ombygging"? er det ikke bare pollenfilter å boksen som filteret ligger i?

Korrekt.
Husker ikke eksakt, men det dreier seg om kun noen få hundrelapper.

hgnubel
16/07/13, 15:21
har noen prisen på en sånn "ombygging"? er det ikke bare pollenfilter å boksen som filteret ligger i?

Jo. Tror ikke holderen er mer enn maks 2-300kr ny, men dette er jo ingen slitedel så ingen problem å ta fra en delebil hvis du finner.

Anbefaler å kjøpe filter med aktivt kull fra scstyling.no. Det koster mindre enn det Volvo selger som er bare papirfilter, og bonusen er mindre lukt inn i bilen.

FolloAuto
16/07/13, 17:00
Polen-filter holder borte det meste av polakker. :cool: