Vis full versjon : har jeg polenfilter? V70 XC 99mod
hei,
lurer på om jeg har polenfilter på min V70 XC 99mod.
hvis jeg har, hvor sitter det?
MvH kompi
Det sitter under det plastdekselet under vindusviskerene, helt ute på passasjersiden. Du må åpne panseret og løsne to-tre torx-skruer for å løfte det såpass at du får sett innunder. Ser du bare en åpent hull så har du ikke pollenfilter.
hvis jeg ikke har pollenfilter, er det da lurt å sette inn pollenfilter?
hva gjør det?
fordeler/ulemper?
850GLTsilver
16/07/13, 14:22
Fordeler: Ren deilig luft inn i kupeen, mindre dritt på varmeapparatregister og AC.
Ulemper: Ingen egentlig. Kan beghrense luftstrømmen noe i varmeapparatet, og ved ECC. så bør man få korrigert pådraget på AUTO på vifta.
har noen prisen på en sånn "ombygging"? er det ikke bare pollenfilter å boksen som filteret ligger i?
850GLTsilver
16/07/13, 15:18
har noen prisen på en sånn "ombygging"? er det ikke bare pollenfilter å boksen som filteret ligger i?
Korrekt.
Husker ikke eksakt, men det dreier seg om kun noen få hundrelapper.
Jo. Tror ikke holderen er mer enn maks 2-300kr ny, men dette er jo ingen slitedel så ingen problem å ta fra en delebil hvis du finner.
Anbefaler å kjøpe filter med aktivt kull fra scstyling.no. Det koster mindre enn det Volvo selger som er bare papirfilter, og bonusen er mindre lukt inn i bilen.
Polen-filter holder borte det meste av polakker. :cool:
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.