PDA

Vis full versjon : Volvo 760 samling.



Nils J
02/06/13, 12:01
Hei
Etter og ha lest litt her på forumet fant jeg ut det var på tide og registrere seg her.

Jeg har 7 stk Volvo 760 en er 1986 mod høyre styrt med V6 motor og svarte skinnseter resten av bilene er 1984 modeller, to med skinnseter. Felles for alle bilene er at det er komplette rest/rep objekter som jeg vurderer å selge da tiden ikke strekker til og nye interesser tar mye av fritiden.

Det jeg lurer på er, hva tror dere ? er det noe interesse for sånne biler er jo ikke veteran helt enda men ikke så lenge til.

Ola Hagen
02/06/13, 12:26
kan jo selvfølgelig være interesse for de her inne, kunne du ikke legge ut bilder av de? Som veteran og grom senk og felger så kan de jo bli ordentlig gromme "limo".

Christian
02/06/13, 15:59
De 84'ene tenker jeg blir interresante rett over nyttår.
I hvilken grad er de prosjekter? Hvor mye jobb er det per bil? Burde være mulig å få solgt de.

Nils J
02/06/13, 19:07
Det jeg har er.
En sølvgrå 84mod med røde skinnseter og v6 noe rust nede på dører og hjulbuer, men motor virket fint sist den var i bruk.

En gull met 86 mod med svarte skinnseter og v6 motor må fikses, engelsk bil med høgre styring lite rust har gått på norske skilter.
En begunder rød 84 mod med krem farget skinnseter v6 motor er byttet ut med en vanlig 2.3 en del rust under bilen og nede på dører.
En hvit 84 mod med blå velur seter,v6 motor med dårlige kammer. Er ikke grundig sjekket under men ser ikke noen rusthull.
En blå met 84mod med V6 motor som virket fint sist den var i, noe rust. Blå velurseter.
En grønn met 84 mod med V6 mener og huske det er en eller to dårlige kammer på motor. Noe rust og en skade i høyre fram dør. Grønt interiør.
En Blå met i dårlig stand vurdert til og passe bedre til delebil både på grunn av at den er en del rustet og motor er byttet ut med en firesylindret motor. Denne er godkjent ombygget til turbomotor men har en motor uten turbo bilen bærer preg av å ha vært (ungdomsbil).

Felles for alle bilene er, har stått i ro noen år, og MÅ flyttes på henger.
Bremser er rustet, motorer har på noen av bilene ikke hvert startet siden ca 2006.
Ingen av bilene er grundig sjekket for rust under.
Det er vanskelig og si hvor mye jobb det er på hver enkelt bil siden disse ikke er sjekket på noen år. Hvor mye jobb det er på hver bil vil jo også være avhengig av hvilket nivå en ønsker og har disse bilene på, men vist en skal ha det som en fin veteran bil tilnærmet strøken stand så bør hver bil plukkes helt ned, noe som var planen min. Da sier det seg skjøl at det blir mye arbeid og noen hundre timer på hver bil.
Bilene skal vaskes litt en gang i uka som kommer så blir det noen bilder etter vasken.
Jeg tenkte det muligens var greit og selge disse bilene nå når det er sommer og greit og kjøre med bil og henger så har en høsten og vinteren til og restaurere og da er det 2014 og bilene er veteran.

Christian
02/06/13, 19:09
Regner ikke med noen av disse har skilter per dags dato? Har du alt nødvendig papirer for registrering på samtlige? Kan være interressert i en 83/84.

Nils J
02/06/13, 19:28
Noen er registret på meg og noen på min far, vi har hatt skilter på tre av disse ingen har skilter i dag, men salgsmelding skal være innlevert vegvesen på alle, det blir en gjenomgang av papirer på alle bilene før salg.
Den siste som ble avskiltet er registrert på min far, det er den med røde skinnseter. Jeg tror jeg avskilta den i ca 2007 eller 08.

Christian
02/06/13, 20:22
Kan absolutt være aktuelt for meg å kjøpe en eller fler av bilene dine, men det avhenger veldig av stand vs. pris. Har du mulighet til å laste opp bilder?

Nils J
02/06/13, 21:00
Jeg har ikke noen bilder av nyere dato tilgjengelig enda, bilene skal vaskes litt i slutten av kommende uke samt en gjennomgang av papirer opp i mot chassis nummer på hver bil. Når dette er utført skal jeg ta noen bilder av bilene som kommer med i denne tråden her og på til salgs siden her på forumet.
Pris har jeg ikke tenkt så mye over enda, det blir nok tap i forhold til selvkost reiner jeg med.

Nils J
07/06/13, 18:36
Har bilder nå, men får ikke til og legge ut bilder her.

Nils J
07/06/13, 20:33
Det er bilder av bilene på finn nå.