PDA

Vis full versjon : Rimelig RTI oppdatering



vikry
02/06/13, 11:03
Jeg har kjørt rundt med originale RTI disc’er fra 2007, og opplevd dem etter hvert som rimelig utdaterte.
Problemet har vært at nye disc’er fra Volvo koster over to tusen kroner, mens hendige GPS’er til å feste på ruta koster knapt det halve og fungerer vel så bra. Bare at løsningen virker utilfredsstillende når bilen faktisk har originalmontert GPS som burde gjøre jobben.
Så hva gjør man?

Da er det litt surfing på nettet kan lønne seg. Her forleden kom jeg over et nettsted som heter www.satnavi.com som viste seg å være løsningen.
Der kan man bestille oppdaterings dvd’er til de fleste bilmerker, også volvo.

Jeg var litt skeptisk først, trodde det måtte være lureri. Men det tok ikke mange dagene så kom disc’en i postkassen.
Fortsatt skeptisk stappet jeg discen i skuffen bak i bilen og gikk fram og trykket på knappen, og hipp hipp det funket.
Nye tuneller og nye rundkjøringer, alt ser ut til å være på plass, og det beste av alt, det kostet under fire hundre kroner å få den i postkassen. Anbefales!

FroBe
02/06/13, 12:59
Vil man ha en kopi bør man bestille før nettsiden blir fjernet...

En DVD-plate koster £40 / $61 / NOK 380 hvis man ønsker å slippe arbeidet med å kopiere disse fra andre kilder.
Dermed er vekslingsgebyret på 6%, muligens det lønner seg å la banken veksle og heller betale i pund/dollar.

vikry
02/06/13, 21:05
xxxxx