PDA

Vis full versjon : V70 og lange bein



havkattnorge
02/06/13, 11:01
Hei,

Med mine 196cm over havet er det noe dårlig beinplass bak rattet. Vet noen om det er mulig å få setet 2-3 cm lenger bak, f.eks. ved å flytte/forlenge golvsleiden? Førersetet er manuelt regulert, ikke elektrisk.

På forhånd takk.

HansM
02/06/13, 11:33
Hei,

Med mine 196cm over havet er det noe dårlig beinplass bak rattet. Vet noen om det er mulig å få setet 2-3 cm lenger bak, f.eks. ved å flytte/forlenge golvsleiden? Førersetet er manuelt regulert, ikke elektrisk.

På forhånd takk.


Mener 05-08 understellene går lengre bak, føler det iallefall slik.

Hvordan det er å bytte stol med en i fra en nyere bil vet jeg ikke, om det er forskjell på airbag-systemet evt. kontakter, men mulig det går å bytte kun understellet.

Børge Vikebø
02/06/13, 19:46
Fristende å spørre hvor kort du er i overkroppen, da jeg sitter mer enn godt nok med samme høyde.. Sitter ca 75% av maksimal lengde bak.
Relatert til det han over meg nevner så har jeg erfaring med forskjell mellom delskinn og skinn (brordern sin som tidligere var varebil)

havkattnorge
02/06/13, 20:47
Bruker 36 i bukselengde så porporsjonene er vel noenlunne jevnt fordelt. Sitter i min bil (2004 modell) med høyrefoten dels vinklet ut mot høyre for å få plass. I min kones V70 2005 sitter jeg normalt med høyre fot, så der er det disse 2-3 cm med bedre plass. Hun har elektrisk sete, kan det ha betydning? Begge bilene har helskinnseter.

Børge Vikebø
02/06/13, 21:07
Om du befinner deg i Åsane en dag, så kan du få sammeligne med min 2000-modell (ja, det er v70n)

Jimmen
02/06/13, 23:09
Er vell ikke bare bare og bytte stoler i V70 har jeg hørt rykter om..
SW oppdatering og hele sulamitten hos volvo?

Hva med rett og slett flytte understeller med noen form for spacere?
Lage deg 2-3 cm lange braketter, og skru fast.. :)

havkattnorge
03/06/13, 10:35
Ja, det er noe i den gaten jeg har sett for meg. I og med selen er festet til setet må det bli en dønnsolid anordning slik at ikke hele greia løsner når jeg crasher. Kan jo alltid bytte bil med konemor, men sort V70 er nå sort V70 (hennes er mørkegrå).

:)