PDA

Vis full versjon : Telleverk i speedometeret sluttet å virke



ElvisV
02/06/13, 00:22
Har skriftet noen foringer i bakstillinga og han som gjorde det var vel nede med det meste for å få gjort det som skulle gjøres...

Telleverket både på hoveddelen og tripptelleren virket før dette ble gjort. Da bilen ble tatt i bruk igjen, virket det ikke...

Hva kan ha skjedd? Ledninger, hjul eller annet som er blitt påvirket mens arbeidet pågikk? Eller er det bare en tilfeldighet at denne delen av speedometeret tok kvelden akkurat da...?

gaupe
02/06/13, 08:50
Det er nok tilfeldig, om speedometeret virkar, så er alt i orden i bakenden. Altså om dette er ein bil frå og med 86.

ElvisV
02/06/13, 14:15
Det er nok tilfeldig, om speedometeret virkar, så er alt i orden i bakenden. Altså om dette er ein bil frå og med 86.

Det er en 93-modell... Alt annet enn telleverksystemet virker...

Om jeg har forstått rett, går vel kanskje telleverket på girkassa, så bakstillingsarbeid skulle kanskje ikke ha noe med det å gjøre...

Men hva er feilen og hva må gjøres for å løse dette? Noen forslag til diagnose og behandling? :)

gaupe
02/06/13, 14:34
Speedometeret går på bakakslingen ja. Høres ut som eit av dei små dreva i speedometeret som har havarert.

ElvisV
02/06/13, 18:51
Speedometeret går på bakakslingen ja. Høres ut som eit av dei små dreva i speedometeret som har havarert.

Så da må man bytte et eller annet... hele speedometerklokka/telleverket eller er det bare telleverket som trenger/kan byttes eller kan det være en sikring eller.......? Og om man må bytte hele "klokka", hvilke kan man bruke i utskiftingen? Tror jeg har en 91-modells instrumentbord jeg kan ta "klokka" av... kan den stemme?

gaupe
02/06/13, 20:03
Du skal ha ein med likt k-nummer. Du kan google på "odometer stopped working", er eit kjent problem.