PDA

Vis full versjon : Åpne panser - waier problem



Sunflyer
01/06/13, 10:49
Den spaken jeg drar i for å åpne panseret har et slags problem nå, tror waier'n er litt slakk fordi når jeg slipper den så går panseret i lås igjen. Noe som blir et problem om jeg er alene og skal åpne panseret.

Noen som vet hvordan jeg kan få reparert dette ?


Et annet spørsmål er vannet, det lekker, men usikker på hvor lekasjen er, noen som har tips ? Det ser ut til å komme på et nivå litt "utenfor" ekspansjonstanken slik at lampa tenner i bilen. Kan fortsatt kjøre lenge uten at motoren blir varm.


Takk for at du leste :)

Sagen
03/06/13, 05:37
Hei. Det kan jo virke som låsene åpner som de skal, men panseret løfter seg ikke ut av låsene? Kan hende det bare holder å justere låsene et par mm ned. Vannlekkasjen er det bare å lete etter.. Har du motorvarmer? Hadde en lekkasje fra varmeelementet som jeg ikke oppdaget før jeg så før det begynte å legge seg igjen avleiring av kjølevæsken. Varmeapparatregisteret er også kjent for å begynne å lekke på disse. Ikke noe eksakte svar til deg, men håper det hjelper deg litt på vei :)

hgnubel
03/06/13, 06:35
Panserlåsene bare åpner og lukker, og de trenger normalt ikke justering når de først er justert skikkelig en gang. det jeg mistenker er den fjøren på midten som skal løfte panseret ut av panserlåsene.

850GLTsilver
03/06/13, 17:56
Vannlekkasjen kan også være en gåen toppakning.
Regner med du har et brukbart forbruk av vann?
La motoren gå på tomgang og stikk nesa nedi ekspansjonetanken.
Du skal helst ikke kjenne eksoslukt der. Gjør du det, så er toppakningen din gåen.

bortstun
05/06/13, 19:08
Kan godt smøre opp de tappene som går nedi låsene. Får du ikke opp pansret om noen løftet i det samtidig med at du åpner inne i bilen da.

Phoenix
08/06/13, 13:42
Har samme problem med panseret på min V70. Men det er ingen fjær på midten for å løfte panseret litt.
Har ikke forsøkt å justere låset litt ned så skal prøve det, henger på den ene siden etter åpning.

Sunflyer
08/06/13, 14:34
Jeg skal sjekke dette. Takk for svar. Jeg har allerede bytta varmeregisteret en gang med et "nytt" fra hoggern. Merka vann på gulvet på førersiden som lukta eddik. Kan det være varmeregisteret igjen ? Det har riktignok tørka opp nå, men bilen bruker fortsatt vann. Bruker ikke mye, det lekker bare så jeg ikke ser det i ekspansjonstanken lenger, men motoren holdes fortsatt på normal temperatur. Kan nok kjøre 2-3 timer uten at det begynner å stige på måleren.

StianBerget
13/06/13, 19:48
Har samme problemet, må først dra i spaken en gang for så å løfte panseret noen millimeter, så kan jeg dra i spaken en gang til så løsner det. Låsen på høyresiden som henger igjen. :(

SverreP
20/06/13, 07:23
Jeg har også begge disse "problemene". Trekker først en gang i spaken, går ut av bilen og løfter litt i penseret, inn igjen og trekke en gang til i spaken. Bare venstre lås som løser ut første gangen. Ikke noe stort problem, så har ikke gjort noe med det. Jeg fant til slutt kjølevæskelekkasjen i den nedre stussen i ekspansjonstanken. "Kraven" på selve stussen var ødelagt, dette ser man ikke før slangen er av. Sjekk om det er vått under tanken når bilen har gått litt. Må være vann i ekspansjonstanken for at det skal komme ut her!

hgnubel
20/06/13, 07:49
Panserlåsene bare åpner og lukker, og de trenger normalt ikke justering når de først er justert skikkelig en gang. det jeg mistenker er den fjøren på midten som skal løfte panseret ut av panserlåsene.

De to siste beskrivelsene her får meg til å mimre da det var slik jeg opplevde selv på min venstre panserlås. Løste det ved å bytte til ny lås.

Følte aldri at det måtte to personer til å åpne det, derfor jeg ikke koblet.