PDA

Vis full versjon : Ombyggin fra to fuelpumper til en pumpe.



skurk
31/05/13, 02:23
Hallo, hallo folkens :-)
Jeg har en 93 modell 945 med b230fd med to bensinpumper.
Har mistanke om at bilen ikke helt går som den skal pga.defekt pumpe i tank.
Det jeg lurer på om jeg kan ta vekk den som står under bilen og bare montere en større en slik det er gjort i min 95 945 med fk-motor slik den ble levert med fra fabrikk, uten de helt store utfordringene.
Hvilken pumpe er å anbefale i så tilfelle.

Mvh. Skurk:-)

Sondre93
31/05/13, 16:02
Walbro er ei grei og utprøvd pumpe...

skurk
31/05/13, 21:57
Bare det ikke blir feil med trykk og div?
Hovedpumpa streika på en 740 vinterbil jeg hadde for et par år sia.
Pakka bare inn ei pumpe jeg fant og endte opp med et helt perverst forbruk.
Trodde returen skulle ta unna det som ble til overs i grunn?

Sondre93
01/06/13, 11:34
Det vil ikkje bli noko problem så lenge returen er stor nok som du sier. Eg kjører 044 pumpe på orginal 8mm retur. Funker fint det. Og det er ei pumpe for borti mot 500hk, eg har rundt 200 :)

Pumpa har ingenting med forbruk å gjøre. Det er hjernen som bestemmer hvor mye dysene slipper igjennom og bensintrykksregulatoren som bestemmer trykket :)

Kjøper du Walbro 255 er den mindre enn Bosch 044. Med andre ord vil det ikkje vere noko problem med returen :)

skurk
21/06/13, 01:37
Det vil ikkje bli noko problem så lenge returen er stor nok som du sier. Eg kjører 044 pumpe på orginal 8mm retur. Funker fint det. Og det er ei pumpe for borti mot 500hk, eg har rundt 200 :)

Pumpa har ingenting med forbruk å gjøre. Det er hjernen som bestemmer hvor mye dysene slipper igjennom og bensintrykksregulatoren som bestemmer trykket :)

Kjøper du Walbro 255 er den mindre enn Bosch 044. Med andre ord vil det ikkje vere noko problem med returen :)

Passa pumpa rett i tankarmaturet da tro?
Nå er det nesten ikke effekt i heletatt i noen av pumpene mine,må stikke å skaffe pumpe og motorfester i morgen.

Sondre93
21/06/13, 23:36
Passa pumpa rett i tankarmaturet da tro?
Nå er det nesten ikke effekt i heletatt i noen av pumpene mine,må stikke å skaffe pumpe og motorfester i morgen.

Må nok muligens små modifiseringer til, men bør ikkje vera noko problem :)