PDA

Vis full versjon : Kjøpt seg "ny" Volvo :)



kick_ass
24/05/10, 15:20
Da ble det endelig en "ny" Volvo på meg. Nærmere bestemt en 2002 V70 2.0T sølv metallic. Greit med utstyr bl.a.: automat, klima, hengerfeste, skinnseter, cruise, fjernbetjening av radio i ratt mm. Mangler dessverre kjørecomputer.
God bil å kjøre med bare 117' km på telleren :)

Så noen spørsmål:

Det er en 75-års jubileumsutgave. Hva innbærer det egentlig?
Er det enkelt å ettermontere kjørecomputer? Ca pris?
Kupevifta hyler litt når den i gang. Litt som vindsus. Hyler mer på høyere turtall, kald som varm. Noen tips her, eller må vifta byttes?

Ellers godt fornøyd med bilen. Det er verdig avtaker for min gamle -92 850 GLT :)

neris
24/05/10, 19:25
Har også denne 75- års utgaven, sølv. :) 130 på telleren nå.

Min kupèvifte hylte også, skiftet først strammehjulet. Men lyden ble ikke bedre. Hvis den hyler mest når den er kald tyder på at det er reimen. Skiftet reimen, da ble lyden borte.
Jeg fikk også en anna ulyd. Den varierte på turtallet. Det viste seg å være AC kompressoren.

Ellers en veldig bra bil! Storfornøyd.
Har hatt service på automatkassen, dvs skiftet olje.

kick_ass
24/05/10, 19:32
Takker for respons :) Tenkte også jeg skulle bytte olje på kassa. Girer fint, men sikkert greit å være føre var :)

mister j
29/05/10, 20:38
Da ble det endelig en "ny" Volvo på meg. Nærmere bestemt en 2002 V70 2.0T sølv metallic. Greit med utstyr bl.a.: automat, klima, hengerfeste, skinnseter, cruise, fjernbetjening av radio i ratt mm. Mangler dessverre kjørecomputer.
God bil å kjøre med bare 117' km på telleren :)

Så noen spørsmål:

Det er en 75-års jubileumsutgave. Hva innbærer det egentlig?
Er det enkelt å ettermontere kjørecomputer? Ca pris?
Kupevifta hyler litt når den i gang. Litt som vindsus. Hyler mer på høyere turtall, kald som varm. Noen tips her, eller må vifta byttes?

Ellers godt fornøyd med bilen. Det er verdig avtaker for min gamle -92 850 GLT :)
Hei og grattis med "ny" bil;)
Det er veldig enkelt å montere kjørecomputer, du må bare bytte blinklysspak, til en med "hjul", samt ha med deg en liten formue til din lokale volvoforhandler :eek: Mjukvara Färddator ca 3083 :- SEK :eek: og sikkert et lite stykke dyrere her på oljeberget :mad:
Tror forresten bruker "Sjakalen" har samme problem, og kan gi deg en oppdatert norsk pris...

kick_ass
30/05/10, 23:13
Ikke verre nei. Får hør hva den lokale pusheren vil ha for noe slikt :)

morrun
27/10/10, 13:52
Hei, fikk du noe svar på norsk pris på software til kjørecomputer? Er vel samme på s60?

kick_ass
27/10/10, 15:01
Hehe, jeg la faktisk inn softwaren hos Volvo i dag for en time siden :D Betalte kr 4337 inkl. mva. + arbeid (10 min). Dyrt, men det må jo til :)

morrun
27/10/10, 17:51
Det koster å være kar! Hvilke funksjoner kommer til? Hva kostet blinklysarmen? Den går det vel ann å komme over brukt.

Kjørecomputer bør man jo ha.

Mvh Morten

Martin.S
27/10/10, 18:25
Garatulere med ny bil, noe bilder av doningen da?

kick_ass
27/10/10, 20:05
Det koster å være kar! Hvilke funksjoner kommer til? Hva kostet blinklysarmen? Den går det vel ann å komme over brukt.

Kjørecomputer bør man jo ha.

Mvh Morten
Ga vel 200 kr for en brukt hendel. Det du får er nåværende forbruk, gj.snitt forbruk, gj.snitt hastighet og antall kilometer til tom tank.

kick_ass
27/10/10, 20:06
Garatulere med ny bil, noe bilder av doningen da?

Takk, er noen måneder siden nå men :) Kan jo se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert :)

Black Edition
27/10/10, 22:23
Det du får er nåværende forbruk, gj.snitt forbruk, gj.snitt hastighet og antall kilometer til tom tank.

Min ringe erfaring,er at computeren lyver litt på forbruket. Jeg målte over en distanse på 70-80 mil,målt forbruk var 0,55 l/mila. Computeren sa 0,50. Det at computeren lyver litt,har jeg hørt andre si også.

Men den er jo kjekk å ha:-)

Sjakalen
28/10/10, 07:43
Hei og grattis med "ny" bil;)
Det er veldig enkelt å montere kjørecomputer, du må bare bytte blinklysspak, til en med "hjul", samt ha med deg en liten formue til din lokale volvoforhandler :eek: Mjukvara Färddator ca 3083 :- SEK :eek: og sikkert et lite stykke dyrere her på oljeberget :mad:
Tror forresten bruker "Sjakalen" har samme problem, og kan gi deg en oppdatert norsk pris...

Har ikke manglet kjørecomputer eller hatt hyling i noen vifte :)

mister j
28/10/10, 18:39
Har ikke manglet kjørecomputer eller hatt hyling i noen vifte :)

Nei stemmer det. Var cruscontroll du manglet?!

kick_ass
21/07/11, 08:32
En liten oppdatering:

Ang hylende kupevifte, så har det vist seg at problemet var at viften gikk for fullt uten det kom luft gjennom. Merket etterhvert at jeg fikk liten luftgjennomstrømning etter ca 30 min kjøring med AC på. Det ble varmt og klamt i kupeen. Fungerte greit med AC av.
Årsaken var tempgiveren til evaporatoren som var defekt. Dermed fryser hele greia igjen etterhvert og luften kommer ikke gjennom. Byttet denne og nå blåser viften kald luft med AC på så lenge som nødvendig :) Fant ut av dette via svenske volvoforum :)

aarnes
26/07/11, 16:11
En liten oppdatering:

Ang hylende kupevifte, så har det vist seg at problemet var at viften gikk for fullt uten det kom luft gjennom. Merket etterhvert at jeg fikk liten luftgjennomstrømning etter ca 30 min kjøring med AC på. Det ble varmt og klamt i kupeen. Fungerte greit med AC av.
Årsaken var tempgiveren til evaporatoren som var defekt. Dermed fryser hele greia igjen etterhvert og luften kommer ikke gjennom. Byttet denne og nå blåser viften kald luft med AC på så lenge som nødvendig :) Fant ut av dette via svenske volvoforum :)

Hadde du søkt litt på forumet her hadde du funnet en lang post fra meg med symptomer osv ;) hadde samme problemet i fjor sommer.

kick_ass
27/07/11, 18:26
Hadde ikke tenkt så mye over det. Snublet bare over en tilfeldig tråd på jagrullar.se :)