PDA

Vis full versjon : V70N 2007 D5: Romnes lambdasonde + fjærer, dempere og LMM



wvevang
30/05/13, 14:00
Hei!

Skal bytte litt deler på bilen snart, og lurte på om noen har tid til å skrive noen ord om merke/pris og div om type fjærer, dempere, lambda og LMM.
Jeg har en kompis som ordner delene, men lurte på om noen har erfaring med fjærer og dempere fra Bilxtra?

Eventuelt, om noen har erfaring med billigere deler fra andre leverandører uten at det går mye ut over kvalitet?
Lambdasonde skal visstnok være fra Romnes, men LMM fra Bosch.

Planlegger i utgangspunktet å bytte fjærer og dempere hos Volvo, er det vanskelig å bytte dette selv? Min stasjonære pc har kræsja og jeg får ikke sett i Volvo VIDA. Har bare en garasjejekk og 2 støtte jekker/bukker samt gårdsplassen tilgjengelig!

aarnes
08/06/13, 21:55
bilextra leverer deler fra flere leverandører.
MIN erfaring er at originalt er best når det gjelder elektronikk. alt annet er hips som haps. jeg kjøpte gabrieldempere til S60en min - stive som fy og holdt ganske så lenge (jeg solgte bilen før de ble dårlige) - betalte 2500kr for dempere foran + bak.

LMM fra Bosch er originalt - volvo sine kommer fra bosch - samme gjelder lambda. bare pass på at det ikke er noe universalt, for da kommer du til å møte på problemer. sørg for at det er spesifikt til din modell.

Det å bytte dempere/fjærer er ikke vanskelig, men foran krever det litt demontering. om du vil ha tegninger, send meg en PM så skal du få

Torsen67
09/06/13, 12:40
Viktig som aarnes sier, at elektronikken er original vare. Lmm i fra andre leverandører fungerer sjeldent optimalt.