PDA

Vis full versjon : Henger gjen på turtall når en ruser motoren eller kjører langt på turtall. V70 t5



V70T5
24/05/10, 13:36
Heisann!

Undrer litt, dersom eg gir mye gass fort å slipper gassen så virker det som turtallet synker litt for sent.. henger på en måte gjen.. Samme skjer dersom eg gir på i 2 gir å skal skifte til 3 fks under forbikjøring... Noen som har en anelse? Bilen har en motor kode feil.. å det er luft mengde måleren, gir beskjed om for liten luftstrøm.. LMM er defekt så går å venter på den nye.. kan det være denne som er årsaken? Så er det andre som nevner at det kan være Katten.. Men bilen er ikke direkte treig heller.. litt sløv i motbakker synst eg til å være en T5, men dette kan jo være på grunn av LMM å ikke katten.. Hva tror folket?

_s90r_
24/05/10, 16:15
Lmm kan nokk ha litt av skylda. men om du tar av gassspjeldet, og renser det skikkelig. så kan det bli mye bedre.

V70T5
24/05/10, 21:09
Hadde av innsuget på fredag i forbindelse med veivhus ventilasjon rengjøring.. Var ikke mye skitt på gass spjeldet.. hmm får bare vente til den lmm`en kommer å se.. dersom det hadde vert katt problemer, hvordan virker det ? generelt veldig sløv på alle turtall da? for min virker veldig sløv på lavt turtall.. alt under 3000 er en tragedie..

940pearl
24/05/10, 21:57
Tydelig at du har en 2,0 T5 ?

V70T5
24/05/10, 23:14
jupp u got it.. Den "kjedelige" 220 Hk utgaven... :P Men alikevell.. testet en 2.0 Turbo med 180 hk orginalt å automat gear. Den var friskere på lavt turtall så er nok noe som ikke er helt som det skal her.

940pearl
25/05/10, 09:54
Har selv 2,0 T5, dem er late på lave turtall. Men fint turtall da!

3" DP hjelper nok VELDIG på. Og eventulet 2,5" Twinpipe derfra som jeg har.

TeamBørnOut
25/05/10, 10:08
er det en litt eldre utgave av v70?
Mange 850 / v70 folk som har problemet med at turtallet ikke synker med en gang.
maaange tråder om dette på tpc. Det er vell noen som har funnet feilen en gang. men husker ikke hva det var. dette kom pluttselig på vår 850 en gang også. men forsvant plutselig igjen.

V70T5
25/05/10, 15:17
nja, er en 98 modell så er ikke av de nyeste nei =) Jepp bra turtalls maskin! =) Men våger ikke dra den så langt fordi det på en måte føles som du bom girer en del siden det virker som om bilen ikke slutter å gi gass med engang du slipper gassen slik den skal.. Kan det være TPS som tuller? vert borti det på en honda engang..

Ivar Hestø
25/05/10, 19:45
Var vel tatt opp at dette var for å forbrenne evt bensin som er igjen i systemet, for en renere forbrenning,miljøkrav etc?

TeamBørnOut
25/05/10, 19:59
Neppe. dette er noe som pluttselig kommer på de eldre utgavene. derfor jeg lurte på om det var en eldre utgave (oftest de som får den feilen.).
jævlig irriterende feil også.

_s90r_
26/05/10, 20:50
Plages selv med min 94t5 manuell.. Går veldig fint på tomgang og ellers, men når jeg girer og trør inn koblinga, så henger han igjen på turtallet før han detter ned.. Det høres som om man trår inn koblinga før man slipper gassen på en måte... Flaut og kjøre sånn :P

Fant denne: http://www.svenska85x70klubben.se/forum/viewtopic.php?t=23552&highlight=

V70T5
27/05/10, 22:12
Ble mye bedre i dag etter LMM byttet.. Bilen er helt forandret på mangen måter.. defekt LMM er virkelig noe møkk! :D men mye intresang lesing i den tråden du la ut s90r!