PDA

Vis full versjon : Vurderer å kjøpe S60 R -tips?



Lasse
24/05/10, 13:26
Vurderer å kjøpe S60 R, står mellom det og C30 T5, men heller mot S60.Noen som kjenner til denne bilen som har noen tips i forbindelse med kjøp? Har ingen erfaring med bilen selv,men syns den ser jo ut som et råskinn,og prisene i Tyskland er ikke så halvgærne. Ser ut til at man får mye for 20-25 000 euro.

volvoRsport
24/05/10, 13:34
I Italia får du dem ennå billigere, mange av dem har heller ikke gått like mye som de tyske bilene.

Lasse
24/05/10, 14:41
Det må jeg sjekke ut:)

jonass
24/05/10, 14:54
Jobber med en som har en slik, som kjører aktivt kan man trygt si, og han bytter foringer i eininga, han har også byttet hjul lager. Motor fester er også byttet.
Tror det var noe med 4wd som gikk i stykker også, dette er en 2004model.

Og dette var visst prisen man måtte betale for og kjøre r-volvo mente han. Men må nevnes igjen at bilen blir brukt og da.

Lasse
24/05/10, 16:23
ja,regner med at de som eier en slik bil kjører den litt hardt av og til,men den må vel tåle litt juling også? noen som har anbefalinger om automat vs manuell forresten?

jonass
24/05/10, 16:36
Det er nok en sak du må bestemme selv, men en R burde nå ha manuell mener jeg da

SINISTER FINNI
24/05/10, 20:08
Det er bare og spørre, Jobber på volvo og kjører S60R selv(Blir brukt!!)

Lillevik
24/05/10, 23:54
Jeg prøvekjørte en V70R AWD 04' Manuell, og vil anbefale manuelt gir på en slik bil for topp kjøreglede.

Utover det går det jo mye i de samme problemene som på V70N/S60, forstilling bla.a :-)

sekse
25/05/10, 18:40
Det er bare og spørre, Jobber på volvo og kjører S60R selv(Blir brukt!!)

Hvilke problemer har du hatt? Og hvilke typiske feil kjenner du til?

Hva skal man se etter på en brukt?

larsa-std
25/05/10, 21:29
Vinkelväxel bytte er tydeligvis ganske normalt på de. Koster ikke all verden hos Volvo, men kan fort bli dyrere også... Er vel stort sett det eneste "trøbbelet" jeg hadde med min. Flere som lurte på å kjøpe min å importere til Norge, men toll og avgifter koster fletta og litt til inn i moderlandet.. :P

Skal du ha R, så skal du ha manuell, er nå min mening da.. ;)

SINISTER FINNI
27/05/10, 07:57
Hvilke problemer har du hatt? Og hvilke typiske feil kjenner du til?

Hva skal man se etter på en brukt?

Som nevnt over her er Splineshylsa til vinkeldrevet en svakhet.
Hjul lager kan ofte skape bryderi, Sjekk også veivhusventilasjon(Oljefella) under innsuget.Skal dra vacum i peilepinne.
For og sjekke vinkelkasse kan du legge deg og rikke på mellom aksling og kikke etter rust i delinga mellom gearboks-vinkelkasse.
Ellers så kommer det mest an på forige eiers bruk, Pluss at en del ting er vesentlig mye dyrere en en std S60-Bremseklosser fram rundt 2000,- osv.
Men for en kjøreglede, og det går faktisk helt ok også. Konfimerer det ene og det andre med barneseter og unger og yougurt og faenskap i baksetet he he.
Men gå for en manuell.Mere holdbart mere effekt

Lasse
31/05/10, 22:54
Takk for tilbakemeldinger!Reiser til Tyskland i morra,så da får vi se hva det blir til etterhvert:) Kommer vel opp noen bilder eller en prosjekttråd av nye bilen etterhvert.

_s90r_
01/06/10, 00:14
S60R og v70R fikk vell noen oppgraderinger i (2005?), troor det gjalt awd systemet. mener jeg. Rett meg dere som vet :)

locked
07/06/10, 19:07
S60R og v70R fikk vell noen oppgraderinger i (2005?), troor det gjalt awd systemet. mener jeg. Rett meg dere som vet :)

alle awd ble bedre i 05, og enda bedre igjen i 06 :)