PDA

Vis full versjon : Smalt inn i et Rådyr og lyset lyser nå skjevt.



Torsen67
28/05/13, 23:23
Hadde vel ca 60-70kmt da jeg traff det fullvoksne dyret med høyre hjørne. Dyret ble slengt ned i et tjern og døde momentant. Det smallt som fy og jeg var sikker på at jeg fikk en del skader. Men neida, både panser, lampe og forskjerm var hele. Men så at xenonlampa var ørlite skjev med masse pels tredd inn i alle kriker og kroker. Tok av fangeren på lørdag og skrudde ut lykta. Bakhuset og innfestningene på lykta hadde fått en del skader. Alle deler var der så limte dette på plass med epoxy og deretter Tech-7.

Alt ser bra ut og sitter nøyaktig som det skal men nærlyset lyser veldig rett ned. Jeg har sjekket at pæra sitter som den skal og alt ser riktig ut bak glasset. Hvordan får jeg kalibrert denne med den andre lykta?

På justermotoren sitter det en manuell justerskrue og det samme litt lengre ut på lykta. Skal jeg begynne å skru på dette, eller kan jeg ødelegge motor eller noe da?

Ola Hagen
29/05/13, 04:25
Du burde ha slik lykte justerings apparat for å justere dette perfekt, spes når du har xenon.

Er ikke 100% sikker, men mener å ha lest en plass her at man skal enten ta ut kontakta eller noe på motoren før just, men det får andre her svare på.

Torsen67
31/05/13, 10:10
Ingen som vet med sikkerhet hvordan man justerer/kalibrerer lysene?

Vatnehol
31/05/13, 10:43
Der er to justeringer på lykta, en for høyde og en for sideveien. bruker en unbrako eller torx for å vri på den.
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?128461-Headlight-adjustment-picture-reference

justeringene sitter på toppen av de elektriske høyde justerene, og du bruker en 7 eller 8mm pipe på de. liten skralle med forlenger og pipe på. du ser de hvite du skal skru på gjennom hull platen som ligger over lyktene.

veldig leit det med påkjørselen, men høres ut som du hadde flaks i uflaksen. men lykta forandrer ikke prosjektilet sitt uten noen skader, er alle festene på llykten inntakt ? prøv å kakk på lykta for å sjekke om innmaten har løsnet. innmaten har festepunkt utenom den elektriske justeringen som kan knekke ved kollisjoner.

Vatnehol
31/05/13, 10:44
http://bellsouthpwp.net/c/b/cbrans/images/Adjust1.JPG
http://bellsouthpwp.net/c/b/cbrans/images/Wrench.JPG

Torsen67
31/05/13, 12:11
Jøss, flotte bilder! Skal jeg bare dra ut kontakten til den lykta jeg skal justere på, og justere denne i forhold til den andre?

Vatnehol
02/06/13, 00:01
trenger ikke å ta den ut, bilen kan gå også mens du justerer, bare kjør opp til en vegg, åsså stiller du de lik. husk å still lys knappen inni bilen heilt opp, lysene skal nærlysene skal lyse 40 m om jeg husker rett.

Vatnehol
02/06/13, 00:17
det gikk forbi meg at du har xenon på bilen din, da burde du få tak i noen som har vida med dice, eller stikke på volvo, og gjøre en sum calibration mens bilen står i plan. da skal dette justere seg selv.

Torsen67
02/06/13, 01:16
Ok, men bilen min har ikke originalt xenon, men ettermontert uten aut. nivåregulator og viskere. Da gjelder vel justering som på halogen kanskje?

Wrasko
02/06/13, 01:35
Da justeres det som halogen ja