PDA

Vis full versjon : torshov loff



tomkri2
28/05/13, 21:18
Hei. Lurte på om det blir grommere lyd hvis jeg setter på en 4" potte fra torshov? Er forøvrig en b21a motor. Originalt eksos

Martin.S
28/05/13, 21:21
Gromt blir det ikke, men mere bråk blir det.

Kommer litt ann på hva du mener er gromlyd da;) De "pottene" der har en tendens til fungere som en lydforsterker i stede for å dempe.

tomkri2
28/05/13, 21:57
ok. kanskje prøve med en som kameraten min har liggenes først da :P for og se åssen det blir :P

christoffera
29/05/13, 14:25
En endepotte kan faktisk endre lyden en del. Men som Martin S sier... Om lyden blir grom kommer jo ann på.
En kammerat hadde for lengesiden en 240 med orginalt eksosanlegg. Bakerste lyddemper var erstattet med et rett rør, og etter svingen hadde han på en slik loff...
Den var ikke 4" men 3" tror jeg, da husker jeg at lyden ble veldig forskjellig med og uten endestussen. Med den endestussen ble det faktisk en veldig fin lyd, uten at det ble for høyt.
Var faktisk mange i gjengen som kommenterte på det og syns lyden var veldig dyp og fin. Så det kan faktisk ha en del å si.

Men slikt varierer fra stuss til stuss og det er umulig å si åssen det blir før man har testet det.

Jeg hadde forøvrig ikke gått for 4" japsestuss. De ser ikke kule ut på orginal bil, og du vil bare få en bråkete lyd, ikke fin. Tror jeg...
3" stuss er litt mer diskre.