PDA

Vis full versjon : Tykk limt frontrute?



Morgis
28/05/13, 18:30
Studerrte frontruten min, og jeg forstår den ikke helt ;)
virker som det er et ekstra lag med laminering i 90% av ruten.
Ser ut som en skjøt som går langs A stolpene, og tvers over i speilhøyde.
noen som har ei forklaring til en nyskjerrig filosof

Morgis
31/05/13, 09:34
http://www.bilder.raskt.net/vieworiginal/picture/web_lthtml_gt/889.jpg

FreddieAwD
31/05/13, 20:07
Hei

Det skal være slik, det er pga ekstra varme og uv bestandig materiale i mellom lagene..Populært kalt Coating/Coated..Dvs du ser forskjellen mellom din rute, som er rosa aktig sett utenfra, kontra "vanlig" rute som har lett grønnskjær med skyggefeltet oppe..
Har samme rute i bilen min ;)

Fredrik

Wangen
22/06/13, 14:27
Stemmer som FreddieAWD sier. Hvis du skal ha autopass på den, må den plasseres helt øverst. Hvis ikke registrerer den ikke gjennom det laget som sitter der. Fikk satt inn den ruta der istede for vanlig 2 farget da jeg kjente han som satte den inn. Er vel i utgangspunktet en XC70 rute, og ikke lovlig med rutesenkeren/toninga øverst.

Morgis
24/06/13, 19:22
er det ikke lovlig med fabrikktoning øverst?

FreddieAwD
24/06/13, 21:17
Ruten din er lovlig ja...
Det er samme specs og mål på V70 ruter og XC70 ruter og de kan brukes om hverandre...
Har ikke hørt om at de ikke er lovlig, å bytte ruter om hverandre iallefall...
Så du kan trygt kjøre med den ruten din ja ;)

Morgis
24/06/13, 21:29
hadde aldri funnet på å skiftet den ut, for å si det sånn ;)

Wangen
24/06/13, 21:48
er det ikke lovlig med fabrikktoning øverst?


Ruten din er lovlig ja...
Det er samme specs og mål på V70 ruter og XC70 ruter og de kan brukes om hverandre...
Har ikke hørt om at de ikke er lovlig, å bytte ruter om hverandre iallefall...
Så du kan trygt kjøre med den ruten din ja ;)


hadde aldri funnet på å skiftet den ut, for å si det sånn ;)

Var han som monterte den på Ruterknekt som fortalte meg at den ikke var lovlig. Han spurte meg om jeg ville ha ei skikkelig frontrute nå som jeg først skulle skifte den, og svarte selvfølgelig ja når det ikke kostet noe.

FreddieAwD
24/06/13, 22:01
Var han som monterte den på Ruterknekt som fortalte meg at den ikke var lovlig. Han spurte meg om jeg ville ha ei skikkelig frontrute nå som jeg først skulle skifte den, og svarte selvfølgelig ja når det ikke kostet noe.

Hvor han har informasjonen sin fra, vet jeg ikke,men jeg vil tro at hvis ruten ikke var lovlig, hadde den neppe vært i salg hos bilglassfirmaene og merkeverkstedene....
Hva mente han med skikkelig frontrute ?

Wangen
24/06/13, 22:07
Hvor han har informasjonen sin fra, vet jeg ikke,men jeg vil tro at hvis ruten ikke var lovlig, hadde den neppe vært i salg hos bilglassfirmaene og merkeverkstedene....
Hva mente han med skikkelig frontrute ?

Det veit ikke jeg heller, men det er nå samma det. "3-farget rute med rutesenker"