PDA

Vis full versjon : ABS på 240



Euro-96
27/05/13, 14:38
Jeg driver å monterer abs på bilen og rørene ut fra hydraulenheten til frambremsene er klippet av han jeg kjøpte det av.
Er det noen som vet hvilket rør som skal hvor,det er noe rar skrift på enheten men det er ikke lett å tolke hva det betyr.
Og er det veldig viktig at riktig rør går til riktig side?

Noen her som kan hjelpe meg?

gaupe
27/05/13, 16:32
Jeg driver å monterer abs på bilen og rørene ut fra hydraulenheten til frambremsene er klippet av han jeg kjøpte det av.
Er det noen som vet hvilket rør som skal hvor,det er noe rar skrift på enheten men det er ikke lett å tolke hva det betyr.
Og er det veldig viktig at riktig rør går til riktig side?

Noen her som kan hjelpe meg?

Det er veldig viktig at riktig rør går til riktig side framme. sidan dei har kvar sin sensor/krets. Kva vil du ha bilde av, eg kan gå å fotografere.

Øyvind L.
27/05/13, 19:01
Ikke så lett å se hvor røra går, men noe er bedre enn ingenting.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/2229.jpg

Euro-96
27/05/13, 21:22
Det er veldig viktig at riktig rør går til riktig side framme. sidan dei har kvar sin sensor/krets. Kva vil du ha bilde av, eg kan gå å fotografere.
Det ene røret har 13mm nippel og det andre 11mm..bare finn ut hvilken som går til hvilken side så er jeg i mål..

gaupe
27/05/13, 21:59
Det ene røret har 13mm nippel og det andre 11mm..bare finn ut hvilken som går til hvilken side så er jeg i mål..

Er ikkje det 13mm på det som går bakover då, det har jo to kalipper på seg.

Euro-96
27/05/13, 22:30
Er ikkje det 13mm på det som går bakover då, det har jo to kalipper på seg.

Det røret som er tatt ut av enheten mot bilens front går til bakbremsene,og begge til frambremsene er tatt ut mot torpedoveggen,og den ene av de røra har 13mm og den andre har 11mm.
Så hvis du klarer å se hvilket rør som har 13mm koblingen og hvor det går så vet du svaret.

gaupe
28/05/13, 20:44
Links, rechts und hinten. Links hatte dreizehn millimeter kopf, verstehen sie?

3057

Kodja
28/05/13, 21:18
hehe. fin den!!! skulle gjerne fått montert ABS i 242n jeg også... hel delebil noen? :P greit å få plukket av alle delene for fy det er mye forskjellig på abs og non abs biler ser jeg...