PDA

Vis full versjon : frå torbodiesel til b230fk



metrakit
26/12/09, 18:20
tenkte kansje og kjøpe meg ein 740 med 940 turbodiesel men er ikkje så stor fan av diesel so tenkte på og sette ned i ein b230fk med eventuelt m90.

men det eg lurte på var kva av ledningsnett/hjerne osv.. må eg då bytte for og få dette til og godkjent?
er det nokk berre og bytte hjerne og hive ned i?
kva med tank,pumpe osv..?

takke for alle svar:)

TeamBørnOut
26/12/09, 18:37
søk og du vil finne :)

metrakit
26/12/09, 18:41
søk og du vil finne :)

prøvde litt istad uten hell,bruker kansje feil søkeord men.prøver litt til;P

metrakit
26/12/09, 20:57
tenkte kansje og kjøpe meg ein 740 med 940 turbodiesel men er ikkje så stor fan av diesel so tenkte på og sette ned i ein b230fk med eventuelt m90.

men det eg lurte på var kva av ledningsnett/hjerne osv.. må eg då bytte for og få dette til og godkjent?
er det nokk berre og bytte hjerne og hive ned i?
kva med tank,pumpe osv..?

takke for alle svar:)

noken?

Shaiko
27/12/09, 05:34
du må bytte ledningsnett evt, klippe og lodde. eller gjøre det mest lettvinne bruke ledningsnett fra 240 med lh2.4. hjerner må du da skaffe til en turbo motor såklart. det burde også være nok med og tømme tanken sånn ca, fk motoren tåler litt disel i bensina. men få inn en pumpe i den tanken som leverer det fk motoren skal ha. og få montert på et bensinfilter til injection og fjern diselfilteret. det er grove trekk.

ChrML
27/12/09, 14:12
Må vel være bedre å slenge inn et 940 nett hvis det skal i en 940? Da passer alt. 240 LH 2.4 motornett med halve 940 nettet på plass inne blir mye klipp og lim, og sannsynligvis ikke bra i det heletatt.

Edit: Så at det var en 740 med 940 TDI motor du sa. Da kan det hende det er lettest med 240 nett. Med mindre du bytter til 940 dashbord og, da blir det best å bare bytte alt til 940 nett.

henrik940
27/12/09, 14:35
Vil tro det er lettest her og med 240 motornett.

metrakit
27/12/09, 14:49
så ny pumpe,filter,ledningsnett med turbohjerne..
drivstoffrør samme?

og med tanke på godkjenning er bilen egentlig ein turbobil men dan har vert bygget om til diesel en gang i tiden så det skal vel ikkje være så vanskelig vell:P

bytte ledningsnett og hjærne?
er det nokk og bare bytte hjærne og bare dette (bilde) elle må man bytte lenger inn?
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1822.jpg

metrakit
29/12/09, 19:21
så ny pumpe,filter,ledningsnett med turbohjerne..
drivstoffrør samme?

og med tanke på godkjenning er bilen egentlig ein turbobil men dan har vert bygget om til diesel en gang i tiden så det skal vel ikkje være så vanskelig vell:P

bytte ledningsnett og hjærne?
er det nokk og bare bytte hjærne og bare dette (bilde) elle må man bytte lenger inn?
http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1822.jpg


edit: kva er ein 2.4turbodiesel 95 mod verdt da? (god stand)
(trenger svar på det eg skreiv over og)

TeamBørnOut
29/12/09, 19:26
den er værdt 2-5000kr. hvis noen gidder å betale såppas for noe som er så dårlig ( og har sprekt topp. noe de fleste har).

Du trenger bare det du ser på bildet.

metrakit
29/12/09, 19:52
den er værdt 2-5000kr. hvis noen gidder å betale såppas for noe som er så dårlig ( og har sprekt topp. noe de fleste har).

Du trenger bare det du ser på bildet.

takker for svar:P ja er ein grunn til at eg vil hive ut motoren:P

DieselDriver
30/12/09, 22:49
Godt dere gir volvo dieslene dårlig rykte slik at jeg kan kjøpe de billig:D
Er ikke ofte disse toppene sprekker men toppakningen og toppen ble skjev på de bilene opp til 83 på grunn av 11mm bolter;)
Disse motorene er spreke hvis du skrur pumpa på maks og har et høyt turbotrykk. Klarer nesten og holde følge med en bensin turbo da.
Jeg kjører bare d6 og det skjer aldri noe med mine motorer.

metrakit
30/12/09, 23:08
Godt dere gir volvo dieslene dårlig rykte slik at jeg kan kjøpe de billig:D
Er ikke ofte disse toppene sprekker men toppakningen og toppen ble skjev på de bilene opp til 83 på grunn av 11mm bolter;)
Disse motorene er spreke hvis du skrur pumpa på maks og har et høyt turbotrykk. Klarer nesten og holde følge med en bensin turbo da.
Jeg kjører bare d6 og det skjer aldri noe med mine motorer.

den som Står i denne biler 95mod:P
men blir nokk bensin på meg har nokk av diesel på jobben er drittlei (maskinist):Phehe

DieselDriver
30/12/09, 23:27
Da kjøper du deg en bil med bensin for det er en del arbeid og bygge om.

metrakit
30/12/09, 23:31
Da kjøper du deg en bil med bensin for det er en del arbeid og bygge om.

ja bilen er billig da + det er ikkje so mange til salgs runt omkring her men ..det hadde vært det beste da:P