PDA

Vis full versjon : Ingen lyd fra signalhorn ?!



Mrmordi
22/05/13, 20:46
Bilen min skal snart på EU. Signalhornet virkar ikkje....nokon som har vert borti kjente feil med dette for veilede kor man skal begynne? Sikring er sjekka, den er OK(berre for å ha sagt det)
Det er ein 850 T5-R 1996 modell :)
Takker for svar!

FolloAuto
22/05/13, 22:08
Lager du en bedre emnetittel, så får du nok flere svar.

Sjekk kablingen på hornet.

mrstfu
22/05/13, 22:30
Bilen min skal snart på EU. Signalhornet virkar ikkje....nokon som har vert borti kjente feil med dette for veilede kor man skal begynne? Sikring er sjekka, den er OK(berre for å ha sagt det)
Det er ein 850 T5-R 1996 modell :)
Takker for svar!

Sett et multimeter i støpselet til hornet, se hvor mange volt du får frem. Nesten garantert i rattet.

Morgis
22/05/13, 23:26
Dårlig emnetittel, endret!

Ville begynt med å måle om det er spenning i kontakten til hornene når hornet aktiveres.
Skru ut airbag i rattet og sjekk kablingen der har god kontakt.

mrstfu
23/05/13, 07:34
Dårlig emnetittel, endret!

Ville begynt med å måle om det er spenning i kontakten til hornene når hornet aktiveres.
Skru ut airbag i rattet og sjekk kablingen der har god kontakt.

Lagde ikke du eller en annen en how to på å bytte de kontaktbrikkene i rattet? Eller var det kanskje på swedespeed?

Morgis
23/05/13, 17:53
ikke noe jeg har sett :)

850GLTsilver
30/05/13, 21:59
Sett et multimeter i støpselet til hornet, se hvor mange volt du får frem. Nesten garantert i rattet.

Som oftest slepekontakten bak rattet ja.
Må av med rattet, starter med de fire Torxskruene som sitter på instrumentsiden av rattet, og tar bort airbaggen. (Batteri frakoblet før man starter, og vent noen minutter før du starter) Se hvordan kabelen til airbagen ligger før man fjerner den puta helt.
Skru ut mutteren i rattet. (Noter deg hvordan rattet står, merk gjerne med sprittusj eller lignende)
Trekk av rattet. Nå er sleperingen godt synlig. Sitter i fire Torxskruer. KAN noen ganger hjelpe å rense den kobberringen som slepekontakten går mot.
Noen ganger har ledningen til hornknappene rett og slett falt av også.
Remonter og koble til batteriet ETTER at du har trippelsjekket at kontakta til airbagen er montert helt riktig.

Mrmordi
31/05/13, 16:16
Takker for svar, til tross for ei dårleg overskrift :)