PDA

Vis full versjon : Bremser bak,elektrisk brekk også..



FreddieAwD
21/05/13, 19:15
Hei

Hadde bilen min på service i dag, alt greit..Men fikk beskjed at bremsene bak henger litt...
Forsåvidt greit, men burde ikke det vært smurt opp ved service dette ?
Har hatt flere "nybiler" dvs andre merker, og de smører opp både foran og bak uten kostnad for kundene sine...Bla Subaru...

Har slik elektrisk håndbrems, må man på volvo for å løse opp dette, ved demontering og smøring ?
Evnt noe jeg kunne gjort selv, uten volvo sitt system


Fredrik

Stig-Arne
21/05/13, 19:27
Normalt sett smøres ikke dette nei.
Trenger ikke spesialverktøy bare for å smøre glideboltene nei, holder å løsne boltene som holder kalipteren, for så å trekke ut boltene å smøre opp

FreddieAwD
21/05/13, 19:49
Har lest et sted at man må kople til Vida eller lign for å løse ut brekket, for demontering, mulig jeg tar feil da ;)

Stig-Arne
21/05/13, 19:54
Nja, for å skifte klosser ja, men så lenge brekket er av, så skal du klare å trekke av kalipteren

FreddieAwD
21/05/13, 20:00
Ahh..ok..Så hvis jeg finner på å skifte bremser bak en gang i tiden, så må jeg på volvo, eller er det fiks på dette ?
Ikke det at det er noe gale med Volvo...

Stig-Arne
21/05/13, 20:02
Skal vistnok være mulig å skru tilbake elmotoren, du finner sikkert en tråd om dette en plass her inne, selv har jeg VIDA for å gjøre dette.

FreddieAwD
21/05/13, 20:22
Er det noe annet som kan henge bak der ? Som innover aksling og etc ?

Stig-Arne
22/05/13, 06:59
Nå har jo du en AWD, så mere motstand vil det jo være.
Men om du kjører deg en tur, kjenn på navet etter f.eks 30 min kjøring, er det ikke varmt da, så er det ingenting galt med bremsene.
Motstanden de kjente kan jo komme ifra AWD systemet

MadAss
22/05/13, 19:08
Det er nok ikke rullemotstand de har kjent på under servicen, men om selve klossene beveger seg.
Sitter disse litt, vil det ikke føre til varmgang eller merkbart dårligere bremser, men klossene vil begynne å slite seg ujevnt.

Stig-Arne
22/05/13, 20:20
Ikke nødvendigvis. Fort gjort å la seg lure.