PDA

Vis full versjon : hva er fint å behandle gulvet innvendig med ?



Grøftekanten-Racing
21/05/13, 17:00
driver å pusser reint for rust å rustsveise litt i bilen min,hva er fint å behandle gulvet med etterpå?

samaron
26/05/13, 17:40
Jeg brukte Hammerite produkter som jeg kjøpte på en lokal coop mega butikk. Ett strøk rusthemmende grunning og 2 strøk med rusthemmende maling. Etter ett år kan jeg ikke se noen rustflekker eller blører. Jeg pusset med stålbørste på vinkelsliper. Det optimale er å sandblåse selvsagt, men blir mye støv som er umulig å få bort.

Grøftekanten-Racing
26/05/13, 20:10
okay,får prøve det vel,har sandblåserutstyr,tenkte å bruke det om nødvendig,bruker stålbørste på vinkelsliper jeg å

samaron
26/05/13, 23:23
Hvis du skal sandblåse bør du forsegle området, helst fjerne alt interiør fra innsiden. En på jobb hadde en Jeep som var sandblåst innvendig for å ta rust. Uansett hvor mye han støvsugde og vasket så ville det alltid knase når han rullet ned vinduene og slikt. Fikk det aldri helt bort.

kermitt
26/05/13, 23:38
Støvsug det du klarer, mal alt av bartstål og spyl bilen innvendig og utvendig. Da blir du kvitt mesteparten av sanda. Funker super topp etter min erfaring.

Grøftekanten-Racing
27/05/13, 14:19
Støvsug det du klarer, mal alt av bartstål og spyl bilen innvendig og utvendig. Da blir du kvitt mesteparten av sanda. Funker super topp etter min erfaring.

okay får prøve ;)

Grøftekanten-Racing
27/05/13, 14:20
Hvis du skal sandblåse bør du forsegle området, helst fjerne alt interiør fra innsiden. En på jobb hadde en Jeep som var sandblåst innvendig for å ta rust. Uansett hvor mye han støvsugde og vasket så ville det alltid knase når han rullet ned vinduene og slikt. Fikk det aldri helt bort.

har sandblåst bil innvendig før å aldri hatt no problemer med det i ettertid sånn sett,bilen er ribba

daols1
27/05/13, 20:28
hammertite er vel ikke optimalt da denne er silikonbasert? man får aldri noe til å henge på den igjen.. jeg ville heller brukt rust-oleum combi color ;)

Grøftekanten-Racing
27/05/13, 22:18
hmm,mye forskjellig å velge i her da,:P

kermitt
27/05/13, 22:21
Jeg bruker noe tynner basert skips maling. Tåler alt av ytre påvirkninger utenom, spett, skjærebrenner og vinkelsliper.

daols1
28/05/13, 15:46
2k er nok det beste valget ja, men dyrt.. og inni bilen blir det jo som regel ikke så mye "ytre påvirkninger" :P

Grøftekanten-Racing
28/05/13, 15:53
Jeg bruker noe tynner basert skips maling. Tåler alt av ytre påvirkninger utenom, spett, skjærebrenner og vinkelsliper.

dette bruker du oppå noe ruststoppgrunning elns ?

kermitt
28/05/13, 18:33
Nei, maler bare den der. Holder i massevis om du har sandblåst så all rust er bort. Jotun gir garanti for at den malinga skal holde 20 år i saltvann. Trenger ikke noe annet da.

Grøftekanten-Racing
28/05/13, 20:36
Nei, maler bare den der. Holder i massevis om du har sandblåst så all rust er bort. Jotun gir garanti for at den malinga skal holde 20 år i saltvann. Trenger ikke noe annet da.

hehe tøft :)

Bjørnar144
28/05/13, 20:41
Jeg bruker ovatrol først også arcanol eller tectyl oppå igjen(spørs hvor det er) å der man skal lakkere bruker jeg Brunox :)