PDA

Vis full versjon : Bremseskiver til V70.Bra pris og god kvalitet???



tor-diesel
21/05/13, 14:00
Noen som har gjort seg noen erfaringer her??
Fikk pris på 286mm bremseskiver foran +klosser til 2900,- på Bilia.

Ser at jeg kan få samme vare på f.eks Skruvat.no for ca 1300,-.
Hva med kvalitet i forhold til pris her??

Morgis
21/05/13, 14:08
er faktisk godt fornøyd med biltemas slissede "sportsbremseskiver".
Har dem på 850a og på bmwen. Ingen problemer med dem. Rimelige er dem også. 1000kr paret?
Men IKKE kjøp klosser på biltema. Da har du antracite fargede felger i bremsestøv ganske fort.

Torsen67
21/05/13, 14:12
Biltema + skikkelige klosser som Morgis sier tror jeg er en bra kombo. Det er mange som tror at skivene også er synderen, men det er klossene som er elendige. Blir helt umulig å holde felgene pene samt at klossene slites veldig fort. Ikke tar de godt heller.

gaupe
21/05/13, 20:55
Då er nok volvo sine klossar også uaktuelle, i det minste dei som er til 240 no. Uvisst om dei nyare bilane også har fått denne søpla, står india på klossane.

Revolved
21/05/13, 21:23
Fikk noen nye klosser bak til min 2000 V70, som det står Made in India på. Har ikke fått dem på enda, men det bør jo være bra kvalitet, ellers hadde ikke volvo solgt dem.

Torsen67
21/05/13, 21:26
Hva er bra kvalitet? At de bremser godt eller at de varer lenge OG bremser godt. Er litt usikker på hva Volvo setter som krav her;)

gaupe
21/05/13, 22:44
Hva er bra kvalitet? At de bremser godt eller at de varer lenge OG bremser godt. Er litt usikker på hva Volvo setter som krav her;)

Dei gamle og danske klossane var alt dette :(

Morgis
21/05/13, 23:40
Kjøp keramiske klosser. Støver så og si ingenting, merket ikke noe forskjell på bremseeffekt.

hgnubel
22/05/13, 08:07
Kjøp keramiske klosser. Støver så og si ingenting, merket ikke noe forskjell på bremseeffekt.

Hvilken type har du/anbefaler du?

Morgis
22/05/13, 11:32
jeg kjøpte slissede bremseskiver bak samt keramiske klosser foran og bak fra ipdusa.com

GLTOslo
22/05/13, 22:06
Har kjørt noen tusen med 305 skiver/klosser av OEM kvalitet fra auto og trailerparts med gode erfaring. Ikke grisebillig, men kvaliteten skal være tilsvarende original

Torsen67
22/05/13, 22:30
Auto og trailerparts leverer også volvo originaldeler hvis du spør om det. Jeg sparte 500,- i forhold til Bilia på fremre motorfeste.

vol760
23/05/13, 00:52
Eg kjører med Biltema sine sportskiver framme (305mm) og bak på min bil. Eg har greenstuff klosser på alle hjul.
Synst det biter bra og støver veldig lite. Skal eg klage på noko må det vere at skivene blir fort brune om bilen står nokon dagar.
Skivene er en ganske tunge i forhold til orginal og, men merkar ikkje så veldig mykje av det på bilen.
Slitasje kan eg ikkje seie noko om iom at eg har bare kjørt 5k med desse bremsene.

Torsen67
23/05/13, 12:45
Hva betalte du for Greenstuff klossene foran? Min erfaring er at de fleste skiver blir brune. Mine blir det over natta hvis det regner ute.

Jimmen
23/05/13, 23:23
Beklager om jeg "roter" i tråden her nå, men mye jobb og bytte skiver på V70N? :)
Tenker da både fram og bak..

Har slitte bak, og fram blir de brune bare jeg lar bilen stå i 1 time etter jeg har vaska den..

Torsen67
24/05/13, 00:34
Hadde vel ikke brydd meg om å bytte foran fordi de blir brune. Er ikke noe problem hvis bilen da ikke skal stå stille utendørs over lengre tid. Foran er ikke noe problem. Bak kjenner jeg ikke til.

Vatnehol
24/05/13, 01:37
at de blir brune visr bare at det er mye karbon i stålet i de. mao de biter godt, muligens litt myk. fleste skiver som aldri blir brune er ikke til å stole på pga billig material kombinasjon.

Steen
24/05/13, 08:25
Er ikke mye jobb og bytte bremsene på V70N.

Jimmen
24/05/13, 19:42
Hadde vel ikke brydd meg om å bytte foran fordi de blir brune. Er ikke noe problem hvis bilen da ikke skal stå stille utendørs over lengre tid. Foran er ikke noe problem. Bak kjenner jeg ikke til.

De biter godt, når fruen låner bilen er det full blokkering i hver kryss.. :D

Da spørs det om jeg får bare la det være, er litt over gjennomsnittet glad i ren og pen bil og tar seg så fælt ut med de brune skivene når jeg er på treff og slikt.
Tenkte og bytte før ACR nå, men får bare la det være til de slites ut. :)

Steen
24/05/13, 22:54
ER jo bare en kraftig oppbremsing så er det brune på bremseskivee borte :)

vol760
24/05/13, 23:35
Hva betalte du for Greenstuff klossene foran? Min erfaring er at de fleste skiver blir brune. Mine blir det over natta hvis det regner ute.

Beklager for seint svar, men eg husker ikkje pris på klossane.
Kjøpte dei hos QWT (BSR) i Bergen.

http://qwt.no/