PDA

Vis full versjon : Oljekjøler blir ikke varm



trykktestet
23/05/10, 19:45
Har oljekjøler i 240'en fra 740 turbo.
Men slangene frem til kjøleren blir ikke varme.

Er det noe termostatgreier i den her saken som står før oljefilteret som henger eller står den feil vei?

Den står med den flate siden ut og den "paknings" saken mot blokken hvis noen har vært borti denne før..

jonass
23/05/10, 20:49
Skal vel kun gå an og montere denne en vei?
Men hvis den står rett og den ikke blir varm så ville jeg sjekka om slangene eller kjøleren er tett

ArneR
24/05/10, 03:29
Hadde det samme på en 740 tic tidligere jeg også, blåste trykkluft igjennom slangene og det var ikke tett. Mulig jeg ikke kjørte hardt nok.. :p

jonass
24/05/10, 03:43
Kanskje derfor de bytta til varmeveksler?
For og få tempen på olja kjappere, Er jo slik at jo kjappere du får riktig temp på olja jo bedre er det, spesielt på vinter

ArneR
24/05/10, 05:59
Det er jo termostat i den fra ET, så den skal jo ikke kjøle olja før den er varm nok til å slippe gjennom.

Men jeg ser poenget med at den fra FK virker begge veier ja. Spesielt på vinteren.

jonass
24/05/10, 06:26
Jeg vet ikke hvor effektiv den fra fk er, men man skulle tro at og ha termostat styrt luft kjølt i tillegg til varmeveksleren så har man en kjempe bra bruksbils olje kjøling.
Får opp olje tempen raskt og har masse kjøle effekt

trykktestet
24/05/10, 20:56
Hadde den vannkjølte, men den krasjer i JT anlegget.
Blåste gjennom, og den var ikke tett. Har snudd den så den står med varenr og volvologo ut nå. Så får vi se om det skjer noe.

Skal åpne på 95 grader stod det på den, men er jo 25 år gamle deler.