PDA

Vis full versjon : Trøbbel med drivakslinger Volvo V70 XC 98 mod



StianBerget
20/05/13, 22:27
Kjøpte meg V70 xc i Februar. Har kjørt en stund med vibrasjoner når jeg kjører over 80 km/t, alle hjul er balansert så det er ikke det. Her om dagen smalt det ett sted i fremkant også var det akkurat som om bilen slurra over 60 km/t. Tok ut Høyre drivaksel i dag for å kjenne på leddene å de virket bra (I kjøptskontrakt sto det at ytre del var defekt) Tenkte jeg skulle se på venstre side også. Nav skruen satt helt løst på den siden, kunne ta den med fingrene. Var nesten sikker på at grunnen til slurringa var at rillene på drivknuta og i navet var ødelagt men de var også bra. Jeg har prøvd å få drivakselen ut fra kassa i snart 2 timer men har ikke sjangs, den sitter som støpt. Noen som har noen tips?

Torsen67
20/05/13, 22:36
Siden du har lyst til å få dette fikset forstest mulig, så legg innlegget i riktig underforum. Du er på biler ifra 2000 mod og oppover;)

Ola Hagen
21/05/13, 04:56
driv aksligen på girkasse side skal egentlig tas ut med slik spesialverktøy som volvo har, er slik spak med "v" gaffel i aluminium ifølge en på østli. Prøvde å løsne på min, men satt bom fast, så droppet å fjerne den da jeg tok av girkassa, men skal jo bare være å vippe ut den egentlig..

StianBerget
21/05/13, 18:07
takk for tipset Torsen67 ^^
Fikk ut akslingen, har skrevet hvordan det går på riktig underforum. Takk for respons anyway :)