PDA

Vis full versjon : Skifte viftereim



Aalsen
20/05/13, 19:20
Hellu :)

Sjekket reimene i stad, og de doble viftereimene har sprekker mellom hver eneste tann. Det kan da ikke være bra? :p (servoreima så helt fin ut)

Søkt litt rundt og funnet ut at man ikke må stramme for hardt når man har byttet, da kan man ødelegge lageret i veivhjulet og andre lagre jeg ikke viste fantes der - og heller ikke stramme for slakt..

Trenger man en slik en newtennøkkel for å stramme i riktig styrke?

Og er det kun en strammingsskrue ved dynamoen man slakker når man skal ta av reimene, deretter stramme den igjen når de nye er på?


Skal tur-retur Oslo på Onsdag. Hva er det verste som kan skje om viftereimene ryker?


-N00b calling expertice-




mrstfu du har lov til å mobbe når jeg kjører rundt med så røtne reimer ;)

Aalsen
21/05/13, 14:49
Får man reimene over vifta, eller må man demontere den? Ser man må av med servoreima for å få av viftereimene, er det 1cm tommeltrykk som gjelder her og?

Jonas Soldal
21/05/13, 18:20
Reimene får du fint forbi vifta. Er bare å stramme de til du får bevegd de opp og ned 1cm hver vei på den lengste siden.. :) Må som oftest etterstramme litt i ettertid da. Men om du har lite erfaring med å skru bør du kanskje skaffe deg en Haynes bok. De er virkelig oversiktelig og fine for både hobbymekaninikere og oss som lever av å skru :)
En slik. http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Litteratur/Handboker/REPARASJONSHANDBOK-SVENSK-73502/

Aalsen
21/05/13, 20:45
Takker :)

Har den boka liggende ett eller annet sted, men finner den ikke. Forsvant forrige gang jeg var ute og skrudde :p

Blir ny bok om den ikke dukker opp snart, kjekk liten sak ja :)