PDA

Vis full versjon : V70 01, 2,4T feilkoder, hva betyr de?



peri_lund
20/05/13, 12:41
Volvo V70 01 mod. 2,4 turbo med BSR Chip. Automat

Jeg fikk to feilkoder på bilen min i dag. De er som følger:
P1237- Powertrain Multiple descriptions
P0422- Powertrain, Main catalyst efficiency below threshold (Bank1)

Den første ser ut som har noe med for lavt turbotrykk og gjøre. Men den siste har jeg ikke anelse om, hva kan det være? Noen som har tips?

Shaiko
20/05/13, 12:47
Den siste forteller deg at katalisatoren ikke gjør jobben sin riktig. Det sitter en sensor foran og en sensor bak katalisatoren.. Når er-verdiene er utenfor bør-verdiene så trur den at katalisatoren enten er tett.. Eller at den er tom..

Men denne feilkoden kommer som oftest opp pga en defekt sonde som registrerer feil verdier.

Shaiko
20/05/13, 12:48
Kan selvfølgelig dukke opp om du har eksos lekasje også

Vatnehol
20/05/13, 15:40
først og fremst få tak i ett skikkelig feilkode apperat som viser volvo koder og ikke generiske universal koder da de stemmer dårlig overrens med nyere volvoer.
bakre lamda/oksygen sensor er velig sjeldent feil på.

få lest ut skikkelig først.

Shaiko
20/05/13, 22:04
Så lenge det er en "p" kode så er det samme om det er volvo orginal tester eller ikke. Har selv bosch sin tester som er samme produsenten som lager motorstyringene i volvo. Hvorfor er ikke denne bra nok feks?

Har også volvo DiCE men bosh sin er bedre og lettere

Er helle ikke nødvendig at en lambda er defekt.. Er nok med at bilen blir brukt til småkjøring og katalisatoren aldri blir ordenlig varm. Da fyller den seg med sot

peri_lund
20/05/13, 22:28
Den blir ikke småkjørt (i mine øyne), og jeg kjører såpass hardt at den skal ikke sote igjen. Er regelmessig på lengre turer. (jeg regner med 15 km. til jobb rekker og få den varm nok?)

ECM Bosch ME7 - Engine control module, ME7
0x261A - Adaptiv lambdareglering, bank 1

Kan bruke ppc3 boksen sin kode også jeg... Men forteller meg like lite hva det betyr...