PDA

Vis full versjon : Volvo XC90 og plass



Sfinx
19/05/13, 19:05
Hei!

Har pt en 2003 Land Rover Discovery som er en bil med relativt god plass, men nå venter jeg og min kone en baby til høsten og samtidig så har vi to store rottweilere.
Jeg sjekket bagasjeplassen i min Disco med bakseter oppe og da var det drøyt 90cm. Justerte hundeburet mitt til 90cm i dybden og da ble den ene hunden min helt klemt... Fikk ikke lagt seg. Så dvs at jeg ikke har plass til buret og hundene bak med setene oppe.

Ser derfor på alternativer. Jeg har hatt en 2008 XC70 og der var det et stort bagaserom - særlig dybden er god på Volvo modellene ser det ut som. Grunnen til at jeg ser på XC90 i stedet for 70 er det at jeg kan ha barnevogn oppå buret. Det kan jeg ikke i XC70.

Så det første først:). Vet noen her hvor dypt bagasjerommet i XC90 er? Er det like dypt som i 70?

Og i tillegg til alt jeg skal ha med meg, så drar jeg en del campingvogn også. Og har hørt at XC90 har hatt en del problemer med automatkassene. Er det fyfy å dra henger med XC90? Bør vel finne en modell som har fått byttet automatolje regelmessig, men det er vel ikke hverdagskost?

turboleif
21/05/13, 12:24
Ville heller ha kjøpt en landcruiser eller pajero.
XC-90 er mildt sagt elendige biler,,,

Børge Vikebø
21/05/13, 12:44
Ved henger og campingvogn så er det anbefalt med oljekjøler. Man bør også flushe regelmessig. Jo nyere xc90, jo bedre er den, 2003-2005 er vel ikke de som er best utfra hstorikk, men samtidig glemmer en del at dette er en tyngre bil en f.eks v70 og at man dermed får økt slitasje da man ikke akkurat kan ha lastebildimensjoner på hjullagre etc. Heldigvis er det mindre styr med nyere xc90, uansett er riktig vedlikehold a-o!

andreas
22/05/13, 08:04
Som 5-seter er det ca 118 cm frå bakseteryggen til bakluka. Kan måla med dei to siste setene oppe ved behov, men det er ikkje mykje plass att då. Vil gjetta på rundt 35-40 cm.

Generelt: finn ein bil med komplett servicehistorikk der eigar kan visa til oljeskift/flush av automatkasse. Ein tidlig årgang treng ikkje nødvendigvis vera eit dårlig kjøp, har sjølv hatt veldig lite problem med -03'en min.