PDA

Vis full versjon : 97 mod volvo v70 2.0 turbo 180kh fusker og rykker ved pådrag?



kristian87
18/05/13, 19:00
håper noen kan hjelpe meg her og har litt peiling på disse motorene.
kjøpte meg v70 2.0 med originalt 180hk, denne er chippet hos bcb så er vel 225 ell noe og gikk helt sykt bra når jeg fikk den.
etter en stund begynnte den og gå dårligere generelt, lader like mye ca, 1bar, men vil liksom bare ikke jobbe seg oppover som den skall?.
vert sånn i ca.2mnd tid og nå de siste 2 uker så har den også begynnt og fuske ved pådrag, lugger rett og slett.
sjekket turboen på den og den synger egentlig på sitt siste værs, så fått tak i en ny som skall skiftes.
men den skall jo ikke lugge forde?
håper noen har noe bra svar til åssen jeg skall gå frem for og feilsøke og finne ut hva som er problemet.
eve. åssen jeg kan sjekke ut forskjellige ting.
setter stor pris på svar;)
mvh. kristian

Sollien
18/05/13, 19:15
Luft lekasje, plugger/pluggledning, lmm, lambda osv ;) les av koder først :P

Sent from my HTC Desire

Hassel
20/05/13, 16:14
Får bilen luft?

kristian87
20/05/13, 23:42
åssen skall jeg gå fram for eve. sjekke etter luftlekasje?
pluggene er skiftet for ca. 1 år siden, så tviler litt på at det er dem, men skall sjekke.
prøvde og koble ut ledningen til lmm når den gikk på tomgang, ble ikke så stor forskjell før jeg prøvde den en tur. ble enda værre da så pluss at det kom opp en feil-kode som jeg slettet.

kristian87
20/05/13, 23:44
tenkte du på hassel? luftfilteret? skiftet til åpent k-n-filter, men vet ikke tilstanden på det. men dette var noe jeg gjorde med en gang jeg fikk den og den gikk absolutt bra da så

Shaiko
21/05/13, 00:38
Om du sier den bare går dårligere og dårligere generelt så er det typisk løs innmat i katalisator også kan være. Da hender det at innmatennvrir seg rundt inni der ved pådrag. Hjelper ikke om motoren får luft om den ikke blir kvitt den

Hassel
21/05/13, 20:13
Den går på alle? Vært borti en del av dem hvor coilene kutter