PDA

Vis full versjon : Må topp-pakning og bolter byttes ved "demontering"



Lite
23/05/10, 16:43
som emnet sier. Vet man burde bytte topp-pakning og bolter i følge volvo's servicepapirer når man tar av toppen, men er dette riktig?

Er det mulig å ta av topp og benytte det gamle uten å få store problemer eller er pakningen "kaputt etter montering". Boltene er vell av den "strekk varianten".

Hva mener dere som holder mye på med dette?

Motorne mine er b21 og b23..

Skal ikke yte mere en 125-140 hk(aq140-aq145 - k eller d kam og dobbelgassersystem)

Holten
23/05/10, 16:49
Er det en bil det ikke er så nøye med så holder det vel uten å bytte!

Men har du planlagt å ha bilen lenge, ville jeg bytta ja!

Vet om mange som ikke har bytta, det holdt det og...men det koster jo ikke mange kronene + at man vet man har gjort det riktig...og kan kjøre med god samvittighet :)

Turbo mem
23/05/10, 16:52
Du må bytte pakningen. boltene kan brukes opp til 5 gang før utskiftning.
skal man hente ut litt mere effekt feks turbo. Så er det vel lurest å bytte både pakning og bolter.

Lite
23/05/10, 16:59
Driver med en del prosjekter, 3 defekte motorer skal bli til 2 ok motorer.
Den ene skal bare være et raskt "økonomi prosjekt", begge skal i båt(en om gangen), men den ene har bare forventning til å brukes i 1-2 år mens jeg totaloverhaler den andre. Den andre får "alt nødvendig nytt", og skal så i båten som erstatning for "billigprosjektet".

Er uansett avhengig av at motorene er pålitelige, og velger nok å la toppen stå urørt siden pakningen er ok, men hadde en ide om å bytte om toppene siden toppen på den som skal totalrenoveres er bedre en den som har ok bunn og ok topp som skal inn som økonomiprosjekt.

Vil ikke spare for mye heller, da det som regel er litt værre å få motorstopp på havet, en på e6 :p

Hadde byttet pakningene hadde det ikke vært for at det skal gå litt fort unna, og skal jeg oppdrive en pakning til den motoren som skal i båten raskt, så blir pakninga ganske dyr :eek: