PDA

Vis full versjon : Koble orginal 240 turteller til data sprut



JEMracing
17/05/13, 09:35
Noen som kan hjelpe meg med tilkobling av orginal 240 turteller til sprut? Den originale turtelleren er nok tungdrevet kan jeg tenke meg. Vet ikke om er forsterker av noe slag kan brukes? Noen som har noen erfaringer? Eller kanskje noen ider til hvordan den kan tilkobles?

Takk for svar

2førr10
18/05/13, 00:52
Pdf guide her:

http://www.davebarton.com/pdf/240TachInstall81-93.pdf

Christian
18/05/13, 01:25
Noen som kan hjelpe meg med tilkobling av orginal 240 turteller til sprut? Den originale turtelleren er nok tungdrevet kan jeg tenke meg. Vet ikke om er forsterker av noe slag kan brukes? Noen som har noen erfaringer? Eller kanskje noen ider til hvordan den kan tilkobles?

Takk for svar

Den orginale turtellern er kobla rett til coilen, hva slags tenningssystem kjører du? Regner nesten med det er separate coiler.
I mange tilfeller har hjernen til slike systemer en utgang for tilkobling av turteller, som du kan koble det orginale stikket inn på.
Den orginale ledningen er hvit og rød.

JEMracing
18/05/13, 02:15
Hey. Mulig jeg var litt uklar. Å koble rett på minus på Coilen var ikke det jeg tenkte på. Problemet er at data sprutet sender et lite mah signal til tachometeret og dette er ikke sterkt nok til å drive den gamle turtelleren. Mulig det er nok men tviler på det. Hadde vært moro å fått den originale rpm måleren til å virke sammen med sprutet.
Takk for svar

Marius
18/05/13, 08:04
Mener det er en tråd her inne hvor en kar spurte om det samme til 940 turteller....
Og han fant ut noe lurt mener jeg