PDA

Vis full versjon : bsr ppc 3 diagnose



Sollien
17/05/13, 07:04
Noen med erfaring med bsr sitt diagnoseverktøy ppc3 vs vida dice? Om jeg skal ha vida må jeg nok til med ny pc, å det var jeg igrunn ikke lysten på å bsr sitt er jo håndholdt..

Sollien
22/05/13, 17:11
Må da være noen vel som har erfaring på dette??

Sent from my HTC Desire

Mikael
23/05/13, 16:55
Lurer litt på dette jeg også.. Har jo PPC tuning på bilen allerede, så koster ikke stort å få diagnosefunksjonen der..

Sollien
27/05/13, 19:44
har ppc jeg og, dog den gamle modellen... regner med jeg må ha den nye uansett... ?

degocostly
27/05/13, 21:01
Jeg hadde diagnosesoftwaren på min ppc 3, og var helt greit det. Leste å sletta feilkoder.. Man får opp feilkodene med en kort beskrivelse på ppc-skjermen, og så kan du synkronisere med pc etterpå, å få en litt mer detaljert beskrivelse på feilkoden. Kjapt, trygt og enkelt.

Har også Vida med dice, og dette er myyyye bedre. Her kan du få frem sannsynlige årsaker til feilkodene og arbeidsbeskrivelser med delenummer på problemene. All hjelp du kan få til å skru volvo er der. Du kan også teste, kalibrere og justere diverse funksjoner på bilen, å lese ut all info. Genialt for den som er litt dreven på data.

Men pcc greier seg fint til å bare lese å slette koder :)

Sollien
27/05/13, 21:28
Tja, da blir det vel vida da :) antar jeg bare får invistere i ny pc også, ser bildiqgnose selger vida + pc for 5k, noe å satse på eller kan jeg spare mye på å kjøpe kabel+software på eBay og pc på expert fks? Tips mottas her ;)

Sent from my HTC Desire

degocostly
28/05/13, 05:14
Hvis du har en någenlunde brukbar pc, så innstaler windows 7 på den, helst ultimate eller noe slikt, da slipper du alle innstalasjonsproblemene alle har :)
Vida med dice finner du på ebay til 800-900 kr :)

Sollien
28/05/13, 08:25
Problemet er at jeg er den uheldige eier av en acer aspire one :'(

Sent from my HTC Desire

degocostly
28/05/13, 10:58
Gammel da? Får jo lastet ned win7, formater å legg inn :)

Sollien
28/05/13, 12:20
Har win7 men tror ikke det er ultimat, er ikke rare datakunnskapen jeg har :( men tror ikke det er nokk RAM eller noe sånt på den :(

Sent from my HTC Desire

degocostly
28/05/13, 16:08
Du må ha minst 3gb RAM, 20gb diskplass, xp service pack 3, eller windows 7 32&64bit (ikke home). Og internet explorer 8 eller 9.
Sjekk om du har noe av dette å få noen datakyndige til å hjelpe deg med å laste ned å legge inn win 7 ultimate :)

Men hva skal du bruke diagnoseutstyret til da? Holder med ppc'en hvis du kun vil lese og slette koder

Sollien
28/05/13, 16:54
Som du sa så kan du gjør mer med vida, å tror jeg skrur over gjennomsnittet og da er det greit med litt extra funksjoner;)

Sent from my HTC Desire