PDA

Vis full versjon : Tips ved skifting av turbo?



a|ex
16/05/13, 17:04
Skal demontere og remontere turbo på T5'en i forbindelse med mulig feil.

Noen fallgruver jeg ikke vil gå i?

Lønner det seg å bare la kjølevæska renne ut og etterfylle når alt er skrudd sammen igjen?

a|ex
24/05/13, 09:04
Dette gikk forøvrig helt greit, halvannen time inn og ut, grei skruing egentlig men er litt trangt og tidkrevende.

Lite oljesøl, men etter å lekket ut nesten all kjølevæska via turboen tror jeg skal få lokalisert tappepluggen til den og tappe den ut i forkant neste gang.. :)

Mikael
24/05/13, 11:54
Ble den demontert fra under bilen? Eller tok du alt fra ovenfra?

a|ex
24/05/13, 12:03
Må til både over og under gitt.

Ola Hagen
24/05/13, 18:11
Dette gikk forøvrig helt greit, halvannen time inn og ut, grei skruing egentlig men er litt trangt og tidkrevende.

Lite oljesøl, men etter å lekket ut nesten all kjølevæska via turboen tror jeg skal få lokalisert tappepluggen til den og tappe den ut i forkant neste gang.. :)

kjølevæske tappepluggen er til venstre helt foran ved radiator i tilfelle du får lyst til å tappe igjen :)

a|ex
24/05/13, 22:15
Aha :)

C.Erstad
24/05/13, 23:12
kjølevæske tappepluggen er til venstre helt foran ved radiator i tilfelle du får lyst til å tappe igjen :)

Og bak på vannrøret nesten ved registeret.
Så får man tappet motorblokken og! :)

a|ex
25/05/13, 01:10
Det er altså to tappeplugger til kjølevæska?

Daniel V
25/05/13, 07:25
Jepp. En for radiator og en for motorblokka :)

a|ex
25/05/13, 11:34
Akkurat! Da vet jeg det :)

Tace
25/05/13, 12:56
Bare et lite spørsmål til deg. Har selv vært ute med turboen, men jeg sliter med pakningen på olje-returrøret fra turboen, den som "bare" er stukket inn i bunnpanna. Nå er jeg på den tredje pakningen som må byttes. Ved rolig kjøring går det greit, men etter å ha gitt litt mer gass virker det som om pakningen blir presset ut (av oljetrykket?) og lekkasje oppstår. Har du et tips om hva jeg gjør feil ? Mvh Lars

C.Erstad
25/05/13, 15:25
Bare et lite spørsmål til deg. Har selv vært ute med turboen, men jeg sliter med pakningen på olje-returrøret fra turboen, den som "bare" er stukket inn i bunnpanna. Nå er jeg på den tredje pakningen som må byttes. Ved rolig kjøring går det greit, men etter å ha gitt litt mer gass virker det som om pakningen blir presset ut (av oljetrykket?) og lekkasje oppstår. Har du et tips om hva jeg gjør feil ? Mvh Lars

Enten er det tett ned til bunnpanna. Det må du se etter. Eller så er veivhusventilasjonen din tett! :)