PDA

Vis full versjon : Varsellampe for ABS og Track lyser



Tor Anders
15/05/13, 14:14
Hei.
Kjørte på en dårlig grusvei her om dagen og traff et hull i veien, ikke noe voldsomt men varsellampen for abs og track gikk på. Gikk av etterhvert men da slo abs`en seg inn titt å ofte. Varsellampen går av noen ganger men slår seg på igjen etter hvert.
Ny sensor? Pris, noen som har?

ola normann
15/05/13, 15:13
Tror nok du sparer deg for jobb ved å lese av feilkoder først, det vil nok vise deg hvor feilen ligger.

Sollien
17/05/13, 06:47
Feilkoder er greit å begynne med ja, det kan fks være sensor, absring eller dårlig lodding i absenheten :) kan fort bli dyrt om man bruker elimineringsprossesen på biler med mye elektronikk :)

Naske
17/05/13, 08:30
Årsmodell spiller også inn her, -96 og -97 årsmodeller av 850 og x70 generasjonen fram til 2001 har spesielt dårlige loddinger i abs-boksen.

Feilkoder og multimeter er løsningen; Mye litteratur er skrevet om dette temaet på alle verdens språk.

Hypnotisk
14/06/13, 15:44
Send en melding til velferdssaten Norge og be de lage like bra veier som de har i Irak....
Hehe, men du bør nok lese av feilkoder ja, hvis du har et verksted i nærheten tviler jeg på at de tar så mye for og lese av feilkodene for deg

Svirre
14/06/13, 16:55
Mål abs sensorene til hvert framhjul. Skal ligge på ca 1000ohm +/-. Hvis det stemmer så er det dårlige loddiger i ABS hjernen, noe jeg er 90% sikker på at det er. Er en svakhet på disse bilene, og siden dette blei utløst ved hjelp av et hull syns jeg det kan høres logisk ut også. hgnubel har gått over sine og fikk et braresultat.

Tor Anders
17/06/13, 22:30
Viste seg å være en bagatell. Ledningene fra kontakten på høyre framhjul hadde røket. Fikk festet den igjen og fungerer fint, takk for hjelp!