PDA

Vis full versjon : Bytte foringer i langarmer ,(lenkarmer) bak V70 08



apollo
14/05/13, 20:29
Hadde service på bilen for en tid siden og fikk beskjed at Fremre bussningar i lenkarmar bak måtte byttes etter hvert. har fått en del prisoverslag på dette . Kan opplyse at foringene koster svk. 1015 pr stk. Var på volvo her i Sarpsborg og her skulle de ha ca 4500 for å bytte disse ink. deler , kontaktet Hk bilar i Strømstad der skulle de ha svk. 5077.- for dette og 609 kr for framhjulskontroll M/ justering , de har ikke 4hjulskontroll der.
Ringte så til Turesson bil i Årjeng der fikk jeg en pris på svk. 4453.- og da var det firehjulskontroll m justering , han påpeket at det var viktig med denne 4hjulskontrollen etter bytte , bestilte time der forde jeg skal til karlsta i et selskap og skal ta dette på hjemveien , Da han hørte jeg ble i Sverige mer enn 24 timer da sa han at da fikk jeg dette momsfritt , ca svk. 950- billigere , så kommer ned mot ca nkr.3000 for hele rep. Eneste en gjør da er at jeg skulle få et refnr fra Turesson et par dager føre og måtte innom Tullen i Hån og hente et papper som jeg skal levere når jeg skal reparere bilen , og får da et nytt på Turesson bil som jeg har med og levere på Ørje tollstasjon på hjemveien, da er alt lovlig og en slipper 25 % billigere . Har snakket med flere som klager på Hk biler i Strømstad at de er dyre nå og har fått den oppfatningen jeg også, så blir nok å slutte og ha bilen på verksted der om jeg oppdager at det er så stor prisforskjell ,
Kan opplyse at bilen har gått ca 160000 km , og at dette var vanlig at fremre foringene begynte å slippe :