PDA

Vis full versjon : Taklampe på '92 960 er klikk.. + AC tull



Loggy
14/05/13, 19:51
Hei å hopp, skal være ett sånn tidsintervall på taklampen i bilen min, at den går av etter en ca 10 sec.. Den går ikke av, bryterene fungerer(lampen er tre-delt, to av tre går av)

Noen tips?

Er også en suselyd når jeg setter ac på automatisk justering av hvor lufta skal komme hen. Noen tips på dette?

Bilen det gjelder er en tyskimportert 960 med 3-liter og automat om det skulle ha noe å si

Loggy
20/05/13, 15:49
Bump.

de_icer
29/05/13, 15:00
Den har en sensor til klima i taklampa, er det der susingen kommer fra? Lett å oppdage hvis du setter fingern over hullet som er foran lampene. Angående lysproblematikk er jo vanligste feilkilde dørbrytere, men det pleier å resultere i at lyset ikke går på. Kanskje noen har hatt av taklampa di og ikke montert den riktig igjen - og at det kan være grunnen til begge problemene? Det er i allefall det første jeg ville sjekket.

Loggy
29/05/13, 15:34
Suselyden kommer fra bak dash, forsvinner når jeg setter den på luft opp å ned.

Lampen ble byttet til led av meg, fungerte bra ett par uker, så gikk den ikke av..
Er vel ett rele som styrer det, ver du hvor det er hen?

de_icer
29/05/13, 16:41
Ligger et print i selve lampa som styrer forsinkelse og sånt tror jeg.

Spjeldene til varmeapparatet styres av vakuum, og det ligger tre motorer på venstre side av boksen. Hvis en av disse har et hull vil det suse, men hullet kan også være før disse. Ta av alle deksler under dash og lokalisér hvor det kommer fra :)