PDA

Vis full versjon : XC70 Webasto fjernkontroll - rødt lys?



Aleks_
14/05/13, 15:41
Hadde bilen inne til oppdatering av programvare til webasto idag.
Volvo sa de ikke fikk den til å starte med fjernkontrollen(steady rødt lys i ish 2sek, før det går over til å blinke rødt). Men de fikk start med "direkte start" i dash'n.

Jeg måtte på jobb, så jeg sa jeg kunne titte på dette selv, så lenge de hadde lastet programvare var jeg stort sett fornøyd.
Parkerte bilen på jobb, og etter noen timer prøvde jeg å starte varmeren med fjernkontrollen, og sa startet den. Men lyset i fjernkontrollen er fortsatt som de sa på verkstedet(steady i ca 2sek, også går det over til vanlig flash med jevne mellomrom).
Volvo mente det skulle være grønt lys.
Men den starter jo og alt ser ut til å være som det skal. Så spørsmålet mitt er vel følgende; hva slags farge har dere på dioden når dere bruker fjernkontrollen?

Lest gjennom bruksanvisningen til T91 nå, og i den står det jo at når man bruker fjernkontrollen til å starte varmeren er lyset rødt, mens om ventilasjonen går er lyset grønt.

Hva tror dere? :)

Edit: kan nevne at jeg kjøpte et telestart kit ifra Polen(samme som det som ligger ute på Finn), og en ledningsbunt fra Volvo.

SagaPer
14/05/13, 16:48
Jeg har en XC70 2009 med fjernstart av dieselvarmer. Hadde mye trøbbel med denne da den ikke ville starte varmeren i bilen. Trykket på ON (da skal den svare med grønt lys i ca 2 sek), men som oftest fikk jeg bare rødt blinkende lys og ingen start av varmer. Frydenbø feilsøkte og byttet kabelmatte, kontrollboks, fjernstyring etc. Ingen skjønte hva som var problemet. Inntil vi siste gang for sikkerhets skyld skulle bytte batteriet i fjernstyringen og oppdaget at batteriet (originalt fra Volvo) var et 2,8 volt batteri mens nytt batteri (også reservedel fra Volvo) var 3,2 volt. Vi monterte nytt 3,2 volt batteri i fjernstyringen og siden den gang har alt fungert prikkfritt. Så det er mulig at Volvo har solgt en god del fjernstyringer med feil batteri-styrke.

Aleks_
14/05/13, 17:06
Takk for svar. :)
Gir din fjernkontroll korte grønne blink med jevne mellomrom så lenge varmeren står å brenner?

Min starter når jeg trykker på ON, men får rødt lys i to sekunder før den går over i å blinke rødt med jevne mellomrom, ca fem sekunder kanskje.

Syns det er litt merkelig at min starter, selv med rødt lys. :)

SagaPer
14/05/13, 17:53
Trykker på ON ca 2 sek og får svar med grønt lys i ca 2 sek. Det er alt. Ikke noe blinkende lys ved drift. Ønsker jeg å slå av varmer trykker jeg på OFF og fjernstyring kvitterer med ca 2 sek rødt lys.

kospaang
14/05/13, 21:19
Bekrefter, slik (som SagaPer beskriver) er det hos meg også. Lysene blinker kun når bilen er utenfor rekkevidde eller signal blokkeres av tykke vegger, både ved av og på.

/mvh

Aleks_
14/05/13, 22:40
Takk for svar :)
Noen som har noen gode teorier på hvorfor min oppfører seg sånn da?
Utenom batteriteorien :)

Edit: batteriet var forøvrig et 3 volts batteri av typen CR 1/3N.

kospaang
14/05/13, 23:26
Edit: batteriet var forøvrig et 3 volts batteri av typen CR 1/3N.
Originalt medfølgende her: 3V DL1/3N fra DURACELL

Har du målt batteriet, at det ikke er delvis utladet < 3V ?

/mvh

Aleks_
14/05/13, 23:41
Kan ordne et nytt i morgen å se.

Men søkte frem bruksanvisning for T91 fra webasto på nett , og der står det at min oppfører seg sånn den skal gjøre når den står i heat-mode.
http://www.webasto.com/fileadmin/webasto_files/documents/international/car/technical-documentation/car-technical-documentation-telestart-t91.pdf

Se side 24, under "feedback from..." og "switching on..."

kospaang
15/05/13, 00:32
Ok, den er nok mer avansert enn den originale(Volvo-logo) Webasto fjernkontrollen - så funksjonene og signalene blir ikke de samme. Beklager om jeg forvirret deg :o

Fant denne interaktive guiden for din remote:
http://www.parkingheater.com/fileadmin/flash/webasto_web_t91_en.swf

Lykke til !

/mvh

Aleks_
15/05/13, 11:03
Ingenting å beklage, bare fint å høre forskjellige teorier :)

Har kommet frem til at dette ser ut til å være normalt. Siden dette ikke er er originalt Volvo Kit, men et kit fra Webasto, er vel funksjonene litt annerledes.
Har også snakket med en kamerat med samme bil, og samme kit, og han har det samme.

Takk for gode svar :)