PDA

Vis full versjon : Ac Rens og bytte av kupefilter pga vond lukt



Mortens1
13/05/13, 22:12
Har tilgang til ac rensekompressor fra Relekta og tenkte å kjøre rens og bytte av kupefilter på grunn av vond lukt.
Noen som vet hvordan dette gjøres, må jeg ta ut kupefilter og sette anlegget på resirkulering?
Hvor finner jeg kupefilteret på v70 2009mod?
Er det spesielt filter når det bilen har air quality systems?
Morten

gswede
14/05/13, 11:26
Har tilgang til ac rensekompressor fra Relekta og tenkte å kjøre rens og bytte av kupefilter på grunn av vond lukt.
Noen som vet hvordan dette gjøres, må jeg ta ut kupefilter og sette anlegget på resirkulering?
Hvor finner jeg kupefilteret på v70 2009mod?
Er det spesielt filter når det bilen har air quality systems?
Morten

Du setter boxen i fotbrønn passasjerbak med aircon på fullt og resirkulasjon på. Vinduene stengt. La filterert stå.
Ikke sitt i bilen mens dette pågår.
Vond lukt?

C.Erstad
14/05/13, 11:36
Du setter boxen i fotbrønn passasjerbak med aircon på fullt og resirkulasjon på. Vinduene stengt. La filterert stå.
Ikke sitt i bilen mens dette pågår.
Vond lukt?

Heter tempratur på 22 grader på LAVESTE hastighet i følge VIDA :)
Og selfølgeligt ikke sitt i bilen og vinduer igjen.
Ta ut filter og sitt på luken igjen.

FIlteret finner du helt fremme på passasjerside innerst til venstre. En luke med 3 "klips" på :)

Mortens1
14/05/13, 12:53
Takk for svar.
Er det spesielle filter når bilen har air quality system?



Vond lukt?
Ja det er direkte sur/vond lukt periodisk, ikke et helt ukjent fenomen på nyere biler har jeg forstått.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10092846

gswede
16/05/13, 09:55
Jo det kan lukte surt. På volvo er jeg mest kjent med at det enten kommer fra lekkasje fra soltak eller ac drenering. Våte tepper under mattene lukter ikke bra.
Verd å sjekke i det minste.