PDA

Vis full versjon : Bytte toppakning?



Revolved
12/05/13, 19:09
Jeg skal dele toppen i min 2.4 20V (2000 V70), for å bytte pakningen(aka: toppdekselpakning) som svetter litt. Lurer på om jeg da burde gå for å bytte toppakningen samtidig? Holder det i så fall å bytte bare pakningen? Jeg må ikke planslipe og sånne ting?

Morgis
12/05/13, 19:52
ventiltopplokket er limt med pakningslim (anbefaler volvo original lim). Må pusses godt ned før nytt legges på. Bytt 4 simmerringer til kammer samtidig er du lur.
Toppakninga er mye mer jobb å skifte. hadde ikke gjort det om det ikke måtte gjøres

Revolved
12/05/13, 20:49
Skal uansett ut med motor for å bytte alle simringer på veiv og kammer, pluss at veivhusventilasjonen skal skiftes. Så innsug og eksos skal av uansett. Derfor jeg lurte på om det var mye mer jobb å ta av den nedre toppen og bytte toppakning :) Er ikke noe galt med toppakning, men tenkte det kunne være lurt å gjøre dette før det ble et problem :)

Denne pakningen til toppene... skal den rulles på? Har noe pakningssement som jeg kjøpte på mekonomen for et års tid siden, permatex ultra blue... Kan denne brukes?

Morgis
12/05/13, 22:02
den originale er limtube som du legger ei stripe lim på alle flater