Vis full versjon : Bytte toppakning?
Jeg skal dele toppen i min 2.4 20V (2000 V70), for å bytte pakningen(aka: toppdekselpakning) som svetter litt. Lurer på om jeg da burde gå for å bytte toppakningen samtidig? Holder det i så fall å bytte bare pakningen? Jeg må ikke planslipe og sånne ting?
ventiltopplokket er limt med pakningslim (anbefaler volvo original lim). Må pusses godt ned før nytt legges på. Bytt 4 simmerringer til kammer samtidig er du lur.
Toppakninga er mye mer jobb å skifte. hadde ikke gjort det om det ikke måtte gjøres
Skal uansett ut med motor for å bytte alle simringer på veiv og kammer, pluss at veivhusventilasjonen skal skiftes. Så innsug og eksos skal av uansett. Derfor jeg lurte på om det var mye mer jobb å ta av den nedre toppen og bytte toppakning :) Er ikke noe galt med toppakning, men tenkte det kunne være lurt å gjøre dette før det ble et problem :)
Denne pakningen til toppene... skal den rulles på? Har noe pakningssement som jeg kjøpte på mekonomen for et års tid siden, permatex ultra blue... Kan denne brukes?
den originale er limtube som du legger ei stripe lim på alle flater
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.