PDA

Vis full versjon : Kinarør og orginal 940 turbo!



daols1
23/05/10, 00:47
heisann

har litt problemer nå

har en 142 jeg bygger om til turbo har da kjøpt et såkalt kinarør fra kl racing, det som er problemet nå er at jeg skal kjøre med orginalturbo.. men da havner utblåset på turboen rett i registerhjulet på topp. hva gjør jeg med dette? må jeg sveise om grenrøret? har prøvd å snu på turboen men da passer jo ikke den wastegate "klokka" i det hele tatt.. noen som har noen tøffe bilder av ordninger på dette? eller gode løsninger så spytt ut :)

ChrML
23/05/10, 10:07
Du må nok snu en del på turboen uansett. Ellers havner jo oljetur og retur på siden av turboen i tillegg, og det er ikke bra. Så du må nok lage nytt feste til wastegate klokka.

TeamBørnOut
23/05/10, 14:29
Kina grenrøra er søppel. ikke holdbart. ville bygd nytt med en gang. sparer deg jobb senere.

Du må vell sveise om grenrøret uansett. for det er jo laget for å ha turboen bak og ikke forrover. kan være derfor du har fått problemer også. setter man det på feil vei så vil ikke flødet bli veldig bra

daols1
23/05/10, 15:04
hei og hopp

nå har det seg sånn at grenrøret er kjøpt og sveist om så kommer nok til å bruke det om det er søppel eller ei. hadde jeg visst at det var så dårlig hadde jeg ikke kjøpt det. men går jo ikke akkurat ann å returnere det hehe.. men over til spørsmålet. har det så mye å si om olja kommer inn på siden da? kan jo prøve å snu litt på den som du sa ja får nok ned å forske litt mer ja!

ChrML
23/05/10, 15:07
hei og hopp

nå har det seg sånn at grenrøret er kjøpt og sveist om så kommer nok til å bruke det om det er søppel eller ei. hadde jeg visst at det var så dårlig hadde jeg ikke kjøpt det. men går jo ikke akkurat ann å returnere det hehe.. men over til spørsmålet. har det så mye å si om olja kommer inn på siden da? kan jo prøve å snu litt på den som du sa ja får nok ned å forske litt mer ja!
Ja. Oljeretur må være nedover. Like viktig som at oljeretur røret aldri skal ligge vannrett, men alltid med minst 10 grader helling nedover.

Ellers hoper det seg opp olje inni turboen som kan lekke forbi simringene eller lageret kan bli ødelagt fordi olja ikke renner godt nok vekk.

TeamBørnOut
23/05/10, 15:12
vil ryke blått hvis du ikke har skikkelig helling på olja ja. Men det skal jo ikke være noe problem det? hvaslags turbo skal du kjøre med?

daols1
23/05/10, 16:05
heisann fyrer opp noen bilder her så kan dere se.. klarer å få helling på returen men da må jeg kjøre med dumpventil.. resirk lokket på turboen går i panseret ellers heheh!:P

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1360.jpg
Holder det med så mye helling på olja? den er over 10 grader for å si det sånn

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/05/1361.jpg
turboen kommer nærme panseret gitt.. håper lakken holder :P

TeamBørnOut
23/05/10, 16:10
Kan vell bare vri kompressor huset? eller går ikke det på de små turboene?


Tett igjen dumpen og kjør med åpen ventil. LMM på trykksiden. Men kjedelig med sånn plassering av turbon da :P får jo ikke oppgradert til noe brukbart :)

daols1
23/05/10, 16:25
er klar over det.. men den dagen jeg kanskje skal oppgradere til mere heavy turbo så blir det nok mekka et litt annerledes grenrør ja ;) men ja har vridd kompressorhuset nå.. tror nok at det er nok helling på returen nå.. vil påstå at det vertfall er 30 grader !

TeamBørnOut
23/05/10, 16:30
Da er det sikkert nok :) (men er det problem å få det til å stå 90grader?)

daols1
23/05/10, 16:36
nja egentlig.. får ikke egentlig plass da.. da går jo røret i flensen der.. men kan jo alltids se litt til om jeg kan få triksa det til

Berg Performance
24/05/10, 23:36
Går vel å skru løs kompressorhuset fra lagerdelen og snu dette slik man vil ? Da vil jeg tro at du skal få returen rett ned og kompressorhuset slik at dumpen ikke tar i panseret !