PDA

Vis full versjon : Senk til V70N med Nivåmat



E.Winjum
12/05/13, 02:08
Hallo,

Leita litt rundt på nettet, men finner ingen svar på det jeg lurer på... Jeg har en V70 med Nivåmat, og den er for høy! Skal ha 19" felger, og vil da senke den minst 30mm. Er det noen som veit hvor jeg kan få senkefjører til 2007 V70 med Nivåmat? Eller må jeg bytte til andre dempere? :)

På forhånd, takk!

Mvh,
E.Winjum

Ola Hagen
12/05/13, 08:02
Jeg har lest flere plasser her inne om senkesett til v70n da jeg har slik selv. Hvis du ikke senker mer enn 30-40mm så skal du ikke behøve å bytte dempere, men du burde montere senke "bygler" på nedre feste bak til nivåmat dempere slik at demperen ikke jobber hele tiden.

Slike treng du: http://www.vparts.se/se/nivaregleringsbyglar-for-sankningssats.html

Martin.S
12/05/13, 09:08
Det så ut som noe rimelig spinkle greier.

Jan turbo
12/05/13, 11:00
Med nivåmat så MÅ du flytte dempere med en spesialbrakett,ellers kompenserer bare nivåmaten så bilen ikke blir lavere alikevel selv med kortere fjærer.
Vi har noen sånne sett på jobben. Så kan sikkert være behjelpelig med dette.

Jimmen
12/05/13, 11:02
Det så ut som noe rimelig spinkle greier.

Det som hindrer meg og senke og, også en vannvittig pris på for de små delene man kan lage selv på en liten time..
Jeg har 18", og nettopp bytta nivomat dempere bak..

Min er enormt høy, og har veldig lyst på senk, men koster fort nesten like mye for fjører + de festene som det er for TA Technix coilovers..

Jan turbo
12/05/13, 11:03
Får du godkjent coilovers på den bilen?

E.Winjum
12/05/13, 11:41
Med nivåmat så MÅ du flytte dempere med en spesialbrakett,ellers kompenserer bare nivåmaten så bilen ikke blir lavere alikevel selv med kortere fjærer.
Vi har noen sånne sett på jobben. Så kan sikkert være behjelpelig med dette.
Hvor mye koster det settet da?

E.Winjum
12/05/13, 20:35
Hvordan er det å bytte ut nivåmat demperne med vanlige dempere? Mye forskjell i kjørekomfort? Ikke det at det har så sabla mye å si for meg som bare er 20år...

Jimmen
12/05/13, 21:52
Hvordan er det å bytte ut nivåmat demperne med vanlige dempere? Mye forskjell i kjørekomfort? Ikke det at det har så sabla mye å si for meg som bare er 20år...

Liten forskjell egentlig.
Jeg har ett sett bakdempere som er kliss nye jeg skal selge, som IKKE er nivomat.. De skal du få for 1000kr, så skal jeg spandere frakta og jeg. :)

E.Winjum
15/05/13, 18:40
Liten forskjell egentlig.
Jeg har ett sett bakdempere som er kliss nye jeg skal selge, som IKKE er nivomat.. De skal du få for 1000kr, så skal jeg spandere frakta og jeg. :)

Takk for tilbudet, men skal jeg først bytte fra nivåmat demperne så bytter jeg til bilstein e.l med engang :)

breed
07/06/13, 07:06
Får du godkjent coilovers på den bilen?

ja du får godkjent dette i vognkortet. hvertfall vist det er KW v2