PDA

Vis full versjon : 230 FT / 93 mod med for høy co



Monsen
11/05/13, 20:43
Annen original turbo ble montert ( skulle være i god stand i følge lokal guru ) ( mest sannsynlig Mitsubishi TD04 , pakningen på returrør olje var av den minste sorten), waistgateventilen ble shimmet med tilsvarende ( d.v.s. 2 stk 8 mm stoppskiver ) som den gamle turboen. NB! gamle turboen som muligens har gått 340.000 km har hylt i det siste. Så noe var vel galt med lager. Desverre så ville verksted at jeg skulle montere katalysator på mitt 3" FT anlegg. Kjøpte dette på Biltema. Tenkte at det kanskje var lurt å montere tilbake turbotrykkmåleren slik at ikke trykket oversteg 1 kg, men det var visst helt unødvendig. Får ikke turbotrykket på over 0,3 kg, hva f er galt. Kan det være katalysatoren som er boven i dette dramaet, hadde vært morro og fått tilbake 1 kg trykk igjen. Bilen går greit, til og med lambazonden holder kjeft etter rengjøring, men har tendenser til å lugge litt på høyere turtall, om den nå vil så langt. Har alt for snill Volvo nå! Kan waistgaten ha hengt seg opp slik at den ikke lukker skikkelig, hva annet kan være feil

Nevnte feilen for leverandør av Turbo, han mente jeg burde sjekke intercooler om denne var tett. Joda, oppe ved utgangsrøret av ic. så jeg ble jeg var at det var en del olje. Fylte så ic.med vann og satte på litt trykk ( tilsvarende den er beregnet for med luft ) og vann rant ut i overgang plast/alu innfesting.

I følge ham er det ikke uvanlig at original ic. ryker når trykket blir skrudd opp til 1 bar. Dette har nok plaget motoren lenge, da det er stund siden jeg har fått opp trykket til 1 bar. At det blev så påtagelig ved bytte til annen turbo har jeg ingen forklaring på enda. Får se hva som skjer når jeg får tett ic..