PDA

Vis full versjon : V70 med takluke - HAR VANNLEKKASJE!



Svirre
09/05/13, 09:56
Har visst om at det har vært litt igjennomtrengning av vann i takluka (mellom pakning og glasset), men når det begynte å regne så rant det vann inn. Er det mulig å få tak i løse pakninger til disse taklukene, eller må hele luka byttes? Som sagt; det er ikke vanngjennomtrengning mellom tak (chassi) og takluken, men mellom pakningen som sitter på glasset og selve glasset. Virker mest som om pakningen er morken!

Svirre
09/05/13, 13:37
I fremre hjørne på sjåførsida lekker det. Et bilde som vedlegg for å gi en pekepinn om hva jeg mener.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/375027_10151643107332790_1869657709_n.jpg

mrstfu
09/05/13, 19:54
Ser problemet, men såvidt jeg husker fra Turid, skal vann som kommer inn der, renne ned dreneringa i Astolpene. Sjekket at disse ikke er tette?

Svirre
09/05/13, 20:06
Hjelper ikke om dreneringa er tett eller ikke. Når vannet renner inn så renner det rett i fanget på meg, så får ikke engang renni til avløpet. Hadde problemet liggi i at "takrenna" i kasetten hadde samla opp vann for så deretter å renne ut så hadde jeg sjekka dreneringa, men her så har jeg problem med selve glassluka ;)

mrstfu
09/05/13, 20:10
Funky. Mente alt vann som renner inn der skulle gå rett i kasetten og ned dreneringa. Trudde åpningen mellom luke og tak lå over kassetten.

Jaja. Får ta med deg håndkle på biltur, da:D

Svirre
09/05/13, 20:23
Som sagt, det er mellom selve glasset og pakninga som er problemet som tar inn vann.

Ja, blir fuktigere turer i regnervær aleine enn hvis frua blir med en fin vårdag :p

mrstfu
09/05/13, 20:58
Som sagt, det er mellom selve glasset og pakninga som er problemet som tar inn vann.

Ja, blir fuktigere turer i regnervær aleine enn hvis frua blir med en fin vårdag :p

Altså, pakninga/gummikanten som sitter på selve glasset?

Sagen
10/05/13, 05:44
Tech7...

hgnubel
10/05/13, 07:08
Du får ny pakning til disse, husker Per Turbo byttet på minst en av sine V70er. Koster ca 1800 mener jeg, så ikke helt gratis, men billigere og bedre enn å få mugg i hele interiøret (og i fanget).

Anders Dybvadsskog
10/05/13, 09:47
Med mugg i fang og kropp, blir det lite mus og popp

mrstfu
10/05/13, 11:36
Med mugg i fang og kropp, blir det lite mus og popp

Skulle akkurat til å si at om man har mugg i fanget, er det vel mer dårlig hygiene og lite 'aktivitet' som er årsaken:D

Sollien
10/05/13, 15:51
Skulle akkurat til å si at om man har mugg i fanget, er det vel mer dårlig hygiene og lite 'aktivitet' som er årsaken:D

Hvordan vet du det? :P snakker du av erfaring eller på vegne av bekjentskap? :D

Svirre
10/05/13, 22:05
Skulle akkurat til å si at om man har mugg i fanget, er det vel mer dårlig hygiene og lite 'aktivitet' som er årsaken:D

What you don't know :D



Hvordan vet du det? :P snakker du av erfaring eller på vegne av bekjentskap? :D

Hatt bare 1 samtale, og da veit man for mye :p Hehe...

*****************

Så litt nærmere på takluka i dag. Fikk studert under noen deksler og der fant jeg RUST på ramma. Er rett og slett det som er årsaken til at vann trenger igjennom. Så det blir en runde med Tec7 i morra i første omgang så blir det taklukebytte senere. Gidder ikke bruke 1800kr på en pakning når jeg kan bytte hele kasetten for 1000-1500kr ;)

Så problemet er delvis løst!

hgnubel
11/05/13, 07:45
Bare sjekk nye luken og kasetten godt så du ikke kjøper en ny med samme problem :)

Svirre
11/05/13, 08:09
Bare sjekk nye luken og kasetten godt så du ikke kjøper en ny med samme problem :)

Det skal jeg gjøra :) Er det detta som er sjuka på disse bilene?

hgnubel
11/05/13, 09:12
Det skal jeg gjøra :) Er det detta som er sjuka på disse bilene?

Nei det vil jeg ikke si, er på min andre P80 nå og har aldri merket lekkasje her eller hørt at det er problem. Kasetten er jo i tillegg drenert i alle fire hjørner. Jeg vurderer fortløpende å bytte pakningen på den jeg har nå fordi den ser litt sliten ut... Men holder tett :)

Tenker pakningen har fått seg en liten skade en gang, skal kanskje ikke så mye til. Denne er jo ikke laget for å ha noen annen slitasje enn opp og igjen, skal jo bare luft gjennom der.

Likevel bruker enkelte luken som lasteport, dør, eller et sted å stable de lange materialene til terassen på vei hjem. Og er stolt av seg selv fordi de slapp bruke penger på å leie tilhenger... :rolleyes:

Svirre
11/05/13, 09:18
Ja, ser dumt ut med 2"4 stikkende ut av bilen i alle retninger...takstativ sier jeg bare :p

mrstfu
11/05/13, 13:12
Ja, ser dumt ut med 2"4 stikkende ut av bilen i alle retninger...takstativ sier jeg bare :p

HMS, anyone?

http://c.cslacker.com/2808l.jpg