PDA

Vis full versjon : Fra Motronic 1.8 til 4.4



turb00le
09/05/13, 09:45
Hej!
Vurderer å bygge om fra Motronic 1.8 til 4.4 på 960n da jeg har detta liggende.
Er det noen som vet hvor mye som må skiftes ut i ledningsnettet?
Motornettet går jo opp i ei kasse i motorrommet, der ecu sitter og er koblet mot nettet som går inn i bilen.

Før spørsmålet om hvorfor blir stilt; For å ha muligheten til å mappe det om med motronicsuite...

Noen som har prøvd?

rkam
01/07/13, 11:11
Eg har tenkt på det same, men lite har vorte gjort så langt.

Planen var å lage ein overgang til pluggen på det eksisterande ledningsnettet, men eg manglar kontakt og plugg.

R.G
04/07/13, 18:51
hvorfor bygge om??

ser meg ikke noe poeng i det. samme effekt og hele regla, bare litt annerledes motorstyring.

1.8 funker til mapping, samme med 4.4

rkam
07/07/13, 20:14
Samme topp-effekt, men kanskje ikkje "heile regla".
M4.4 burde kunne bruke litt mindre bensin.
Det er greit å kunne reflashe gjennom diagnoseledninga også.
M4.4 er betre dokumentert.
Negativt er treig datalogging i forhold til M1.8

Eg har også lyst å sjekke om M4.4 software er like lat under 6000 rpm.

Iversen
07/07/13, 21:42
Ombygging innebærer bytting av motorledningsnett og trekking av litt mer kabler til motoren. Ellers ingen stor sak.

sindre34
20/07/16, 13:53
Ombygging innebærer bytting av motorledningsnett og trekking av litt mer kabler til motoren. Ellers ingen stor sak.

Vet noen om det går å bygge om ledningsnett fra motronic 4.4 slik at det vil passe på ecu til motronic 1.8?
Har koblingsskjema for begge disse og hovedkontakt til ecu for 1.8, men mangler ledningsstikk... noen som vet hvor man kan få tak i dette?

turb00le
20/07/16, 14:40
Skjønner ikke helt hva du har kokt sammen, er det 4.4 motornett og 1.8 nett i bilen? Er det pinnene du mangler? Det er noe bosch greier, mistenker at de er dyre.

Jeg har masse ledningsdritt liggende, hvor holder du til?

Sent fra min S30 via Tapatalk