PDA

Vis full versjon : ettermontere fjernstyring/alarm på v70 97'



Effage
08/05/13, 20:53
Heisann, tenkte å ettermontere som i tittelen, men trenger jeg mer enn den boksen over instrumentpanel og en sender (nøkkel)?:) hva med releer o.l.?

Noen son har noe til overs å selge kanskje?

Svirre
09/05/13, 09:52
Er 2 typer alarmer for disse bilene. Høyst sannsynligvis så har du fjernstyring av sentrallåsen, men ikke fjernkontrollen. Husker ikke nr. på reléet, men skal være et dobbeltrelé med en ledningsmatte om du ønsker glassknusealarm hvor du har en mic. som plasserer i frontrutepartiet. Om du ikke har noe av dette trenger du hovedrelé, fjernkontroller, mottaker (sitter over instrumenthuset).

Effage
09/05/13, 10:08
Okei. Hva er relee nr.? Det skal sitte under rattstammen med de andre releene der?
Mottaker og kontroll vet jeg delenr osv på:)

Forresten, må jeg på volvo for å kode dette, eller kan jeg bruke den metoden med å skru av og på tenningen osv for å få sender og mottaker til å fungere?

Svirre
09/05/13, 10:35
Som sagt; husker ikke hvilket nr. det er på det reléet, men den sitter under rattstammen ja :) Mener å huske du kan bruke en metode som du nenver her, men husker jo ikke det heller :p

Effage
09/05/13, 10:36
Stemmer det at 210/211 er alarm og 205/206 sentrallås (har 205/206 noe med fjernstyringen å gjøre, for sentrallås har jeg fra før). Og vil alarmen fungere når jeg setter inn relee 210/211, eller må jeg ha noe mer? Er allerede en rød diode i dashen.

Satser på svar ang. Relee av noen andre om du ikke vet, Svirre:)

Svirre
09/05/13, 10:54
Der var nr. ja! Mente huske det var noe slikt. Alarmreléet er kun i funksjon med selve alarmssystemet og startsperra. Det andre reléet styrer låsinga for bilen. Når bilen bli låst opp med fjernkontroll så gir det også beskjed til 210/211 om at den skal deaktiveres eller motsatt. Brytes en dør opp mens alarmen er aktiv så slår blinklyset og hornet ut. Så de er samarbeidene på en måte. Om du ikke har fjernkontrollås så har du bare et "jumper"relé som er forbindelsen i startsperra (finnes omtrent bare i 850).

Effage
09/05/13, 11:53
Hvilken må jeg ha hvis jeg kun skal ha fjernstyring av lås da? Var ingen kontakt til relee på 210/211, er jeg screwed med alarm da eller? Tror jeg bare får de til å gjøre det på volvo i sverige for meg nå som det virker som om det ikke er noe kontakt til relee ..sender mail og spør pm pris, så poster jeg det her når jeg får svar