PDA

Vis full versjon : Dump ventil



Team Tynner
08/05/13, 18:25
Noen som har ett tips til en bra åpen dump ventil?Ikke noe kina greier..Helst ikke noe svindyre greier:)

Jonas Soldal
08/05/13, 19:05
Ser du skriver ikke svindyre greier. Men kan hvertfall anbefale Tial 50mm dump på det sterkeste om du vil bli kvitt litt luft fort uten "japse" lyd :p
http://www.protrim.no/produkter_turbo_blowoffvalve.shtml

Team Tynner
09/05/13, 10:45
Så grei ut den,å likte lyden i den også:)litt dyr men bedre å betale litt for kvalitet enn å få noe som lekker..Hvordan er Turbosmart ventilene?Noen som har noe erfaring med de?Vee port`n så ikke så dum ut heller:)

Jonas Soldal
09/05/13, 11:36
Turbosmart skal vere veldig bra kvalitet over etter hva jeg har lest hvertfall :)
Eneste "problemet" jeg har hatt med tial dumpen var når den var helt ny. Den åpnet ikke når jeg monterte den.. Åpnet den og fant ut at stempelet hadde satt seg på o-ringen. Gav stempelet ett lite kakk med ett hammerskaft og sprayet litt silikonspray inni, å siden har den alltid virket som den skal :)

En av grunnene til at jeg kjøpte Tial dumpen var at man får med sveiseflens i svartstål, rustfritt eller alu :) Da er det bare å sveise flensen på trykkrøret og sette den fast med v-band klemmen :)