PDA

Vis full versjon : Lakk forskjell gammel-ny



stian2k
07/05/13, 13:16
Hallo! I vinter var jeg så uheldig at jeg fikk bulka bakskjermen og framskjermen og måtte lakke opp igjen det.. men nå er det jo ganske bra fargeforskjell på gammel/ny lakk :( Funke det å polere det vekk? isåfall hvordan? Noen tips til hva jeg kan gjøre?

MVH Stian.

roffenn
07/05/13, 13:38
Legg ut et bilde så man ser forskjellen og hvor den er. En nyanse forskjell er heller vanskelig å få bort, men en polering kan skjule mye. :)

stian2k
07/05/13, 14:03
Legg ut et bilde så man ser forskjellen og hvor den er. En nyanse forskjell er heller vanskelig å få bort, men en polering kan skjule mye. :)


kan ta bilde, er ikke sykt mye forskjell så er ikke sikkert man ser det på bilde men :P

Runar
07/05/13, 14:20
Er vel lettest å se forskjell fra siden. Jeg ville vurdert å lakke dørene også, så hele siden av bilen fikk samme lakk.

stian2k
07/05/13, 14:29
ser det er noe mørkere på skjermene iforhold til dørene og panseret..

Øyvind G
09/05/13, 17:58
Ta en titt her (http://forum.vccn.no/showthread.php?51904-Guide-for-maskinpolering&p=710139&viewfull=1#post710139).

Tinnsoldaten
14/05/13, 17:50
Fargen falmer litt etter en stund. Husker far min fikk lakkert halve bakskjermen på en lys blå metallic 740. Så helt forferdelig ut til å begynne med, men etter noen måneder fant du ikke skillet om du lette aldri så mye.

christer
14/05/13, 19:28
Ta med bilen dit du lakkerte den, spør om du kan få "tilstøtende" Bakdør og fordør. Da gløtter de klarlskken med ca p1500 legger farve på det så vil det bli likt. Uten alt for høy kostnad for deg, men det kan være greit å dra til samme lakker som lakkerte den. Da det kan være forskjellige fargenyanser hos forskjellige levrandører

Edit: må lakkerer legge farge kant i kant så er det ofte att det blir en nyanse forskjell dessverre. Må da sies att det veldig ofte ikke er lakkereren sin feil. Men lakkprodusenten