PDA

Vis full versjon : Velkommen til Volvo Car Club Norway



gaupe
11/12/09, 19:29
Velkommen til Volvo Car Club Norway's forum.

Volvo Car Club Norway ble stiftet 8. desember 2009 av en gruppe Volvo-entusiaster.

Vi starter med å stable et diskusjonsforum på bena, utover vinteren vil det bli mulig å melde seg inn i klubben og vi kommer til å lansere en webside, samt forhandle fram noen gode rabattavtaler rundtom i vårt lange land.


Mer informasjon kommer.

Janus
14/12/09, 18:04
Hærlig! Ble redd turen til Volvo-museet var skrinlagt, fint at denne fortsatt ligger høyt oppe!

V90
14/12/09, 21:21
Bra initiativ :)

Veronica
15/12/09, 00:34
Får en finne her på sidene ved en seinere anledning regner jeg med ???
Kunne vært greit å visst litt på forhånd hvor mange som skulle osv med tanke på evt hotell bestillinger eller andre overnattingsmuligheter. Hva med ett vandrerhjem type??? Eller bestille opp hytter på en camping slik en da får ett lite treff der å da? :D

Testdriver
15/12/09, 02:59
Dette er mitt første innlegg på dette forumet :)
Håper det blir tatt backup her så slipper vi alt det tullet.
Nå er det vell bare å hive seg i gang og være like aktiv her som vi var på volvoforum.

microplex
16/12/09, 11:05
dette tror jeg kommer til og bli en suksess:D
Så lenge det blir tatt back up og det er et seriøst forum, som det ser ut til og være!

Lightyear
17/12/09, 16:53
Vil dette forumet erstatte volvoforum nå? Har alle migrert over hit?

Mitt første innlegg! Måtte det bestå her for all fremtid (og ligge på backup'en) :p

A

Morgis
17/12/09, 19:36
Vil dette forumet erstatte volvoforum nå? Har alle migrert over hit?

Mitt første innlegg! Måtte det bestå her for all fremtid (og ligge på backup'en) :p

A
Skal vel ikke akkurat erstatte. :)
Blir satset mer på et litt bredere spekter en bare ei internettside med forum her. da tenker vi framover mot mulighet for klubb.
Vi har også ordnet med gode backupløsninger på forumdelen, så vi håper å kunne gi slipp på nervene som frykter serversammenbrudd framover

Leifsol
18/12/09, 23:34
Mitt første innlegg. Håper og tror dette er et forum som kan bli mer "oppegående"

Mats
19/12/09, 12:31
Drit bra tiltak til dere som startet opp siden! Var redd for att det ikke ble noe norsk Volvo Forum lenger!

Tror det her kan gå betraktelig bedre en det forrige :)

Volvo-turbo
20/12/09, 19:24
Bra at noen tok tak og startet på nytt.:D

Daniel V
05/01/10, 11:16
Da har jeg klart å flytte meg over også :) Men er det slik at administratorer, moderatorer, og alt som var på VolvoForum, har flyttet over hit nå? Er det slik at dere som var moderatorer og administratorer på VF, nå er det her i stedet?

Kjenner igjen mange brukernavn hvertfall!

Daniel V :)

gaupe
05/01/10, 11:25
Da har jeg klart å flytte meg over også :) Men er det slik at administratorer, moderatorer, og alt som var på VolvoForum, har flyttet over hit nå? Er det slik at dere som var moderatorer og administratorer på VF, nå er det her i stedet?

Kjenner igjen mange brukernavn hvertfall!

Daniel V :)

Velkomen :)

Det er veldig nær sannheita ja, etter siste kræsj forstod vi at noko måtte gjerast. Dette hadde ikkje berre med sjølve forumet å gjere. Men også med organiseringa, vi ønska å ha ein klubb med oversiktlege forhold og ikkje vere så personavhengige som volvoforum har vore. Samt at kommunikasjonen internt i VCCN og openheita skal fungere mykje bedre enn det har gjort i Volvoforum-samanheng.

Kræsj kan skje, men vi har foreslått forslag til organisering både teknisk og organisatorisk, som hadde gjort at vi hadde sluppe å havna i denne situasjonen, dette vart ikkje akseptert, og vi tok konsekvensane av dette.

Vi har drege i gang dette no, men vi er heile tida ute etter folk som er villig til å bidra til å gjere Volvo Car Club Norway til vår visjon, å gjere dette til Norge sin store Volvoklubb, både på nett, på treff og på andre aktivitetar.

For på slutten av dagen, så har vi jo ei felles interesse: Volvo :D

Morgis
05/01/10, 11:31
Velkommen Daniel :)
Du vil nok finne mange gamle kjente fra VF :)
Gamle gjengen som modererer fortsatt.
Gaupe, Per Turbo, Anders-, The Sven,THolandsli, volvoRsport og meg
Så en del kjente toner vil du nok finne her =)

gaupe
05/01/10, 11:44
Gaupe, Per Turbo, Anders-, The Sven og meg
Så en del kjente toner vil du nok finne her =)

Og volvoRsport :)

THolandsli
05/01/10, 12:19
Og meg!

Daniel V
05/01/10, 23:32
Jo takk for varm velkomst! :D

Flytter over hit, fordi VolvoForum er jo så dødt at det ikke er morsomt! Så da er det bedre å støtte noe som dette, selvom det er synd at VF kanskje går dukken :( Men viktig å la det som står i sentrum hos oss alle her komme i sentrum, nemlig VOLVO!

Daniel V
06/01/10, 00:04
Men skal i hvertfall være masse her, sammen med dere som før var VF! Godt å se at det er et sted å spørre om råd, hvor de som har peiling fortsatt er igjen :D

Joakim-G_R
08/01/10, 12:42
Vil kanskje ønske at moderatorer skal være mer "synlige" her.. :)

Nénmacil
05/02/10, 22:28
Litt synd at aktiviteten i VolvoForum.no brått døde, men dog forstålig at folk velger å flytte over.
Det var ikke første gang data gikk tapt. Det som i grunn er mer synd, er at Volvo forummiljøet nå virker mer splittet enn tidligere.

Personlig drøyet jeg lenge med å melde meg inn her, hovedsakelig fordi jeg ikke liker vBulletin. Hvorfor ble ikke IPB eller phpBB installert til å begynne med?
vBulletin er ”gammeldags” og ganske uoversiktlig i grunn.

Men forhåpentligvis kan dette være en ny start!

THolandsli
06/02/10, 02:00
For oss som holder til litt i "bakrommet" på forumet så er vBulletin en drøm iforhold til phpBB, det er en av grunnene til at vi valgte å legge ned noen kroner i å kjøpe det istede for phpBB som er freeware. I tillegg kjøpte vi en pakkeløsning fra vBulletin som gjør at vi kan administrere den kommende hjemmesiden vår gjennom samme SW. Da blir det mye enklere å integrere hjemmesida i forumet og vice versa. Det er tross alt på forumet folk holder til, men vi vil ikke ha en død hjemmeside av den grunn.

På brukernivå synes jeg og at det er minst like bra, men når man har brukt phpBB i mange år så er det nok en liten overgang.

VCCN ble etablert få dager etter VF's kræsj, og noen få dager etter det igjen så var vi på nett med nytt forum.

Før jul var vi i kontakt med mannen bak Volvoforum, altså JSB, og prøvde å få til et sammarbeid slik at vi ikke endte opp med 2 konkurrerende forum. Vi hadde et felles syn på saken og ble enige om at han skulle finne et egnet tidspunkt å avvikle forumet på Volvoforum.no for så å linke forum.volvoforum.no mot VCCN.

Det gikk noen uker og vi hørte ingenting, før vi plutselig oppdaget at profilen til alle oss som var admin/moderatorer der var blitt slettet og det søktes etter en ny forumledelse.
Etter noen dager var utlysningene borte og etter det ser det ikke ut til at JSB har vært pålogget forumet, noe som idag er 1mnd siden.

Så med et forum som ikke er under styring eller vedlikehold er det vell bare å vente på kræsj. nr 3.

VCCN vil nå drives som en fullgod klubb, noe som medfører at alle medlemmer skal få et ord med i laget og innsikt i hva som skjer i klubben. :)

Luigi
22/03/10, 23:57
syns VCCN.no har vært en STOR suksess!

Daniel V
01/08/10, 16:48
Når kommer hjemmesiden på beina? :)

mrstfu
05/08/10, 03:20
setter utrolig pris på dette forumet, har fått mye gode tips og triks ut av folka her. melder meg inn nuh, håper å kunne bidra og dra nytte i lang fremtid.

i tillegg virker dette som et veldig voksent forum, der folk faktisk oppfører seg. er aktiv på en del andre forumer, innenfor andre hobbyer, hvor det stort sett er folk under 18, som er forferdelig glad i å slenge møkk.


rettelse: tar det om en liten stund, AvtaleGiro er noe dritt.

Turbo-HF
09/09/10, 13:31
Når kommer medlemskortet? ;) Og hvilke avtaler med forhandlere, etc. har klubben? Kjekt å vite.. :D

THolandsli
09/09/10, 13:33
Oversikt over rabattavtaler finnes her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3310

gaupe
09/09/10, 13:51
Når kommer medlemskortet? ;) Og hvilke avtaler med forhandlere, etc. har klubben? Kjekt å vite.. :D

Medlemskorta er sendt i bestillinga no, og du var ein av dei siste som kom med på denne batchen :)

Her finn du oversikt over våre avtalar:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3310

Turbo-HF
09/09/10, 13:55
Medlemskorta er sendt i bestillinga no, og du var ein av dei siste som kom med på denne batchen :)

Her finn du oversikt over våre avtalar:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3310

Supert, takker så mye for det.. Med andre ord, det er på vei! :D

gaupe
09/09/10, 14:04
Supert, takker så mye for det.. Med andre ord, det er på vei! :D

Det er snart på veg, først skal det oss i hende, så skal det pakkast.

Turbo-HF
15/09/10, 09:45
Det er snart på veg, først skal det oss i hende, så skal det pakkast.

Gleder meg! :)

Jan-Einar Jenssen
22/09/10, 01:47
supert forum detta :) lære noe nytt her hvær dag, noe jeg vil tro kommer godt med ang mitt prosjekt.:p

kristoffeer
13/06/12, 11:21
Hvem kan flytte min tråd fra lukket til åpen ? :)