PDA

Vis full versjon : volvo 850 motor oppgradering spørsmål



gobiljen
06/05/13, 17:55
har etter 2 år begynt å sjå etter ny motor til 854'n min (1996 mod), vurderer å sette inn ein T5 motor i bilen, og lurer på kallas oppgraderinga eg må gjøre på bilen me tanke på bremser osv for å få BT til og smile ifrå øre til øre.
akuratt no står de ein 2.0L 10v 126HK (B5202F) i bilen. all hjelp tar eg med åpne armer :)

og sjølvsagt tips til plassa der en finner T5 motora "liggande"

mrstfu
07/05/13, 10:53
bruk søk-funksjonen på forumet, finnes sikkert femti tråder på dette allerede.

gobiljen
07/05/13, 15:41
de eg har funne ut til no e at eg trenger e hjerne, intercooler og ledningsnett (og turbo såklart vist de ikkje følger med motoren)
bremsene er ikkje nødvendigt å bytte, men kan bli fort varm under hard kjøring.
e de noke anna som skal til for å få bilen godkjendt på vegen? etter å ha blad igjennom 200 sider så vart eg litt demotivert til å leite

mrstfu
07/05/13, 16:17
downpipe med katalysator, dette passer ikke fra din bil. i tillegg lønner det seg å finne motor, hjerne og ledningsnett fra en 1996 eller nyere, forskjeller i diagnosesystemet gjør det langt mindre problematisk å ha samme system på bil og donorbil.

gobiljen
08/05/13, 17:24
takk for tipsa mrstfu :) får sjå om de blir T5 prosjekt til vinteren då

mrstfu
08/05/13, 18:35
Bare hyggelig. Og du må ikke langt tilbake i 850seksjonen før du finner masse informasjon om dette, mange tips og råd der, samt advarsler om fallgruver. Beste tipset du kan få:

Etter at du har fått tak i alt av deler, DOBBELTSJEKK FØR du plukker ut gamlemotoren. Både opp mot lista du har ordnet deg, men og delenes kompatibilitet. Finnes masse forskjeller på støpsler, kontakter, antall ledninger og diverse.