PDA

Vis full versjon : Problemer med 98 V70 TDI



AlfPetter
06/05/13, 17:12
Hei.
Var på tur hjem fra jobb i stad, å da begynte bilen å fuske/gå ujevnt ved jevn hastighet(ca. 90km),
merker ikke noe på tomgang eller da jeg gir på forholdsvis mye, men ved jevn gass fra 10-20km og
oppover går den ikke riktig, virker ikke som den går på alle 5.

Bilen har gått 320k, å regreimskift er på tur nå, det samme med olje/filter på motoren, og olje på
girkassa(automat).
Har hatt bilen i 4 år nå, å den har gått feilfritt hele tia:P

På forhånd takk for svar/råd/tips til å løse dette :D

MvH Petter

C.Erstad
06/05/13, 17:16
Mulig så kan det være feil timing på dieselpumpa. Siden du er nærmt et registerreimbytte så holder kanskje reimen på og takke for seg.

AlfPetter
06/05/13, 17:23
Mulig så kan det være feil timing på dieselpumpa. Siden du er nærmt et registerreimbytte så holder kanskje reimen på og takke for seg.


Okei.... burde kanskje ta opp se på reima da, å kanskje ikke kjøre så mye frem til jeg får deler?

C.Erstad
06/05/13, 17:29
Okei.... burde kanskje ta opp se på reima da, å kanskje ikke kjøre så mye frem til jeg får deler?

Kan være det som er problemet... Hvis du leser av feilkoder så kan du se om det ligger noen der.
Ved å kjøre litt hardt så kan den sitte feilkode på For sen innsprutningstid.
Dra den ut på gir med belastning. opp en bakke foreksempel.

Svirre
07/05/13, 20:45
1. Ta på noe dyserens (kjøp noe skikkelig, kan anbefale TUNAP)
2. Skifte dieselfilter

AlfPetter
08/05/13, 18:16
1. Ta på noe dyserens (kjøp noe skikkelig, kan anbefale TUNAP)
2. Skifte dieselfilter

Har gjort det i dag, uten att det hjalp nevneverdig.... Men skal få skiftet regreim asap å se om det hjelper....

EDIT: Kan jo være pumpereima som har strekt seg f.eks, så diselpumpa er tullerusk...

Svirre
09/05/13, 09:11
Vil heller tru det er timing på pumpa som har forskyvi seg. Hvis reg.reima forskyver seg/hopper over så er det noe skikkelig galt.